Mode och trender inom hästvärlden år för år!

Sv: Mode och trender inom hästvärlden år för år!

KL

Dom här skydden användes mycket på 90-talet. Inte sett på länge iallafall..

Köpte mina 1a plastskydd med sympatex av märket Gera 1984 då dom var utmärkta till mitt fullblod som fick skav bara man tittade på honom...

Har fortfarande några par liggandes i stallskåpet och använder dom fortfarande i snö och slask

http://http://www.pixbox.se/pic_show_id21838273.html

http://http://www.pixbox.se/pic_show_id15425655.html

Måste länka bilderna då jag inte är hemma och det är ett annat system svägerskan har i sin bärbara...

Dom på bilden har jag hemma nu, dom är oanvända men vet inte vilken "årgång" dom är. Tyvärr är framskydden för stora och bakskydden för små för min nuvarande häst, annars hade jag gärna använt dom, väldigt slitstarka!

*knapp* kollade i en Min Häst från 1994 hos Mor och Far idag (hääärlig nostalgi) och där fick jag syn på en sak som var väldigt inne här omkring då: Quiltade ridjackor *ryser vid minnet*

Hade också en quiltad ridjacka, men den har min kära lillasyster lagt beslag på då de tydligen är väldigt moderna att ha till vardags, i alla fall var de det förra säsongen.. :cool:

Sen hade jag de där jodhpursen där man virade remmen ett varv runt själva skon innan man knäppte, minns ni dem? Hade gärna haft ett par sådana nu till vardags faktiskt.

Och så minns jag såklart Geraskydden, sen vet jag att jag suktade efter en sån där medicinsk vojlock i nåt liknande vitt, plastigt material. Svindyra var dem.

Fasen, nästan så man hoppas på en återkomst för 90-talet! :angel:

kl
Jag tittar på en gammal bild från ponnylaget. Detta var tidigt 90-tal det som var vanligt förekommande var Jockeykruka på huvudet 3 nr för stor kavaj och graningestövlar. Vet inte om krukan var "inne" men på den bilden på samtliga klubbars deltagare såg det oneklingen ut så! Ponnyerna hade stubbad man och pessoabett.

Jag själv hade prytt min ponny med min aldeles nya sadelgjord i orange brandslang...

Några år tidigare vill jag minnas att det både täcken och jackor i modell oljerock.

Senast ändrad:

Något jag skulle vilja ha mer av är snygga/dekorativa bett!

Ett bett som jag tycker är sjukt snyggt är Teun Van Riel F-bett "Flippan Bettet" :love::love:

Nu menar jag INTE att man ska använda bett bara för att det är mode, men är så trött på tråkiga runda bettringar utan utsmyckning eller form :p:p

Tycker att trender, inne/ute inte hör hemma i hästvärlden över huvud taget.

Jag haller med. Jag tar pa mig och min hast vad jag tycker ar snyggt. Och for mig ar kvaliten viktigare an om det ar ''trendigt''.
:bump:

Men kul trad anda

Hade också en quiltad ridjacka, men den har min kära lillasyster lagt beslag på då de tydligen är väldigt moderna att ha till vardags, i alla fall var de det förra säsongen.. :cool:
Nostalgi, en sån hade jag i mitten av 80 talet.
Sen hade jag de där jodhpursen där man virade remmen ett varv runt själva skon innan man knäppte, minns ni dem? Hade gärna haft ett par sådana nu till vardags faktiskt.
Jag har ett par fortfarande. :laugh: De är från 80-talet och börjar bli lite slitna nu. Kvalitet!

en sån där medicinsk vojlock i nåt liknande vitt, plastigt material. Svindyra var dem.
Såna hade vi på ridskolan till en del hästar på tidigt 80-tal.
Vilka minnen som dök upp nu!:)

jacson har redan softshell kavaj, jag har deras :)

Om ni tittar på en tidigare sida, eller två, så hittar ni bilder på mina sympatexvojlockar från Gera och DMS... alltså det ni hallar för plastvojlockar...

Dom är nästan helt outslitliga... har haft mina sen 1984-85, och dom används fortfarande regelbundet... och tvättas i maskin minst 1gg/v ! ! !

Kan du inte lägga ut bilden?
Ähum - jag har förresten både Graninge och oljerock..............

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 036
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 850
Senast: Ramona
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 935
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka