Bukefalos 28 år!

Moderaternas företrädare i lantbruksfrågor med hästförbud - lämpligt?

Vad är energilimpor för något?
En gastät behållare, ofta limpformad som används för att röta biomaterial så man får fram brännbar gas.
Man kan lägga i ensilage, mejeriavfall, slaktavfall allt som kan ruttna.
Det är en av orsakerna till att majsodlingen exploderat så i norra Europa. man producerar biomaterial till dessa limpor.
 
Jag tror man var ganska tyst om att självdöda kadaver och annat ingick i fodret.

Vanligt kött-, ben- och fiskmjöl som restprodukt från slakterier och fiskindustrin var dock ok och anledningen till att det inte längre tillåts är väl främst ur smittorisksynpunkt och inte ur djurhälsosynpunkt?

Snarare hade man då kommit fram till att det var osmart och som sagt var förbjudit det.
 
Snarare hade man då kommit fram till att det var osmart och som sagt var förbjudit det.
Den främsta orsaken var nog smittrisken, men man ska även komma ihåg den etiska upprördhet som kom i dagen när folk fick klart för sig att växtätande kor fick nedmalda kor till middag.
 
Snarare hade man då kommit fram till att det var osmart och som sagt var förbjudit det.
Jag var lite oklar, jag menade att då på sjuttio och åttiotalet när man höll på med kadaver och annat i fodret så var det nog inget man talade högt om utan det skedde mer eller mindre i smyg även om det inte var olagligt.
 
Vad i stallet såg förskräckligt ut? Om vi nu såg samma bild?

Jag vet dock inte vad jag blir mest rädd för, att en politiker med hästförbud tar lantbruksfrågor eller folk som kraftigt dömer någon baserat på information hämtat från ex Aftonbladet utan att kolla upp bakgrunden. Det gäller alltså inte bara här, jag har sett det på fler ställen.

Men att de "var i så dåligt skick att de fick avlivas kan ha att göra med att de (två) var runt 30 år och hade fång. Det försvarar inte allt, men det kan förklara en del.
Ursäkta? VART ser du att jag baserar min information efter Aftonbladet? Jag har skrivit att han har DJURFÖRBUD, vilket inte tilldelas av Aftonbladet. Hänvisade till två källor dessutom, där du som har intresse kan läsa vidare. Jag tvivlar på att man i Sverige får djurförbud för att ens djur är gammalt och sjukt. Det krävs rätt mycket för att man ska få det.
Dessutom hade han så eftersatt vård på stall och hästar att det låg döda kråkor i vattnet och att hästarna genast fick avlivas.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Moderate riksdagsledamoten Sten Bergheden har hästförbud – och företräder M i lantbruksfrågor. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: Gunnar
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 599
Senast: Thaliaste
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 993
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp