Moderatorjobb

mandalaki

Trådstartare
Jag skulle önska att moderatorerna kunde väcka liv i den gamla fina traditionen ;) att ta bort inlägg - inte hela trådar.

Snuffsan skriver på annat ställe att det är jäkla jobb när trådarna blir långa. Och visst fattar jag att ni inte kan sitta dygnet runt och rensa i otidigheter. Ändå skulle jag önska att ni faktiskt kunde rensa lite - det har ju gjorts tidigare.

Som det är nu ryker hela trådar (nej, jag menar ingen särskild tråd). Där kanske finns 50 seriösa inlägg och 5 som bryter mot reglerna och då åker alla 55 :(...

Att ta bort de fem är ju dessutom ett bra sätt att visa var gränserna går. Den som får ett inlägg borttaget fattar att det gick för långt.

Jag är själv moderator på ett forum med samma script som Bukes, men en mindre avancerad version. Där behöver jag inte gå in i admin-delen för att ta bort enstaka inlägg. Jag har i stället en "ta-bort"-knapp på varje inlägg som bara moderatorerna ser. Fast så kanske det inte är här?

mandalaki
 
För bara nån månad sen var det ju nån som tog bort enbart vissa inlägg i en tråd om Tinker/Irish Cob. Då gick det ju bra.
Sen är jag väl av den åsikten att kan man inte sitta mycket och ofta så kanske man skulle säga ifrån sig moderatorjobbet. Ger man sig in i leken får man leken tåla, eller vad säger man?
 
Klipper från det jag skrev i den tråden för att ni ska få en uppfattning om hur det går till:

Det är inte så lätt att ta bort enstaka inlägg. Man får öppna tråden, klicka på ändra, då får vi fram olika alternativ, klicka på ta bort inlägg, ännu en ruta med bekräfta, klicka ok, vänta en liten stund och få en bekräftelse och sedan kommer vi tillbaka till t.ex. gnägg igen. Öppna tråden, leta upp nästa inlägg osv.

Du kan ju själv tänka dig hur lång tid det tar att rensa en tråd. Det är helt ok med normala trådar och när Buke har normal hastighet, men när Buke segar så kan en lång tråd ta timmar att rensa. En del sitter med modem och då är det ändå segare plus att det kostar en del.

Det är alltså så att vi moderatorer och Gunnar gör detta helt utan någon som helst ersättning.

Så , visst det GÅR att rensa en lång tråd, men i praktiken är det ogenomförbart.

Men rör det sig om enstaka inlägg brukar jag i alla fall plocka dom istället.
 
Du, det finns flera forum som är helt utan moderator. Vore ju skoj om du anmälde ditt intresse där. :)

Så länge inte alla platser är fyllda är det nog svårt att klaga på hur mycket de som faktiskt ställer upp är här.

*själv är jag inloggad alldeldes för mycket... :crazy:*
 
är det inte åldersgräns på att vara moderator? annars skulle det vara ett bra sätt att visa sin uppskattning gentemot Gunnar som lägger ner så mycket tid på att vi ska ha vårt buke! :)
 
Tänk om folk som skrev inlägg slutade lägga in inlägg som inte skall finnas här på forumet, då skulle vi slippa rensa. :)

Om det bara är mellan 1-5 inlägg i en i övrigt seriös tråd, tror jag säkert moderatorerna rensar inläggen och inte tråden. Men om tråden besstår av mer än hälften skit, orkar man nog inte lägga ner den typen av arbete, dessutom får man kanske räkna med att det kommer in nytt skitsnack i tråden om den redan har innehållet mycket sådant. Då kanske det är bättre att plocka bort hela tråden.

Jag skriver nu rent generellt, det kan säkert vara lite olika från fall till fall. Visst vore det bra om vi alla hade möjlighet att lägga all tid i världen på detta, vi gör dock så gott vi kan.

Vad gäller moderatorsysslan och åldersgränser så är det nog så att jag gärna vill att moderatorerna är lite äldre.
De som är lite yngre och även äldre får dock gärna "adoptera" ett forum, gärna något av de som inte har moderatorer just nu. Kolla igenom forumet och använd meddela moderatorn, så får jag hjälp att hitta sådant som skall tas bort eller så.

Hör gärna av er om ni vill adoptera något forum så jag vet och så inte alla adopterar samma. Tack för er hjälp!
 
Nere till vänster i varje forum ser du en ruta med Extra infornation . Där står vem/vilka som är moderatorer för just det forummet.
 
Klaga och klaga, nån sade att dom inte hade tid att sitta uppkopplad så mycket och då kanske man inte ska ha just ett "moderatorjobb"? Jag var moderator i början, men slutade just för att jag inte hade tid. Då...

Kollade reda på vilka forum som var lediga, men inget av dom är mina grejer. Western, NH... det är ju en fördel om man är inne och läser där regelbundet av annat skäl än just moderator.

Såg att Senior blivit ledigt, men just det forumet vågar jag inte ge mig på :o :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp