Möbelhjälp!

BernT

Trådstartare
Vi ska snart flytta och ska bla byta TV-bänk. Men jag hittar ingen jag gillar. Så tänkte se om någon annan har någon idé/vet var jag kan få tag på något som passar in på vad jag vill ha.

Vad jag vill ha är en vit TV-bänk, utseendemässigt ungefär som Ikeas bestå (köp en bestå då tänker ni, nja jag vill inte ha en bestå, är mest för att ge en bild av ungefär vad jag vill ha utseendemässigt) men jag vill att liksom "överskivan" (har helt glömt bort vad det heter men delen där tvn står ni vet) ska matcha vårat soffbord. Och det är i typ oljad träfärg, inte svart utan ljusare.

Alltså någon slags vit TV-bänk ca 100-120 cm lång (bred kanske man säger?) med öppning framtill så vi kan förvara saker där och trätopp. Finns det? Eller måste vi gå till snickare och tillverka eget? Prismässigt så vore det trevligt om slutpris blev under 7000 iaf.
 
Vi har en tv-bänk från Möbelköp, fast vår i valnöt. Finns i vitt också. Vet inte om man kan få olika färg på toppen dock...


lib-multi-unit-1lada.jpg
 
Tack för tipsen, ingen känns dock helt rätt.

Tänker mig något sånt här (bänken alltså bara)
bild


Någon som vet vad det är? Bordet är ju Ikea så då kan ju säkert bänken vara det med tänker jag. Fast jag kommer isåfall olja träskivan i en annan nyans.
 
Tack för tipsen, ingen känns dock helt rätt.

Tänker mig något sånt här (bänken alltså bara)

Någon som vet vad det är? Bordet är ju Ikea så då kan ju säkert bänken vara det med tänker jag. Fast jag kommer isåfall olja träskivan i en annan nyans.

Tycker det ser ut som en Ikea "Bestå" med Selsviken luckor och en lös träskiva ovanpå. Är lite småkär i hela Bestå-serien så tror jag har rätt fast ikea-sidan verkar ligga nere just nu. I alla fall väldigt lika.
Har sett folk göra egna betongskivor och lägga ovanpå också, blir jättesnyggt1
 
Har en till möbelfråga/smakråd. Vi ska ha ett avlastningsbord som är i metall/ med marmorskiva upptill. Det är rektangulärt ca 110 cm långt, soffbordet är kantigt (rektangulärt) och tv-bänken är ju också kantig (rektangulär). Ska ha ett litet avlastningsbord i vardagsrummet som jag ska ha en stor vas med snittblommor i, och det bordet är fyrkantigt, typ 40x40 cm.

Blir det för kantigt? Ska jag ta ett runt bord istället för det lilla fyrkantiga? Sen jag vet inte om det blir för matchigt allt. TV-bänk kommer ju vara vitt med trätopp, soffbordet är i trä och de två kommer ju ha samma tränyans. Sen avlastningsbordet är i vit metall med marmor/stenskiva och det lilla fyrkantiga avlastningsbordet är också i metall med stenskiva. Vardagsrummet är rätt stort, typ 25-30 kvadrat så möblerna blir absolut inte ihoptryckta utan kommer stå snyggt placerade osv. Jag tänker att det kommer bli en snygg helhet för liknande har jag möblerat i tidigare lägenheter som jag bott i (inte exakt likadant men med att möblerna passar ihop i färg osv, ni fattar). Känns ju pisstråkigt om exakt alla möbler ska ha precis samma färg, nu blir det ju lite blandat med trä och sten och sen vitt som håller ihop det hela eftersom det finns vitt i allt utom soffbordet.

Oj vad långt det blev :D

Glömde, alternativet är att köpa en stenskiva från superfront och lägga på tv-bänken istället för träskiva. Men då är bara soffbordet kvar i trä, men det kanske blir snyggt ändå jag vet inte?
 
Senast ändrad:
Tycker det ser ut som en Ikea "Bestå" med Selsviken luckor och en lös träskiva ovanpå. Är lite småkär i hela Bestå-serien så tror jag har rätt fast ikea-sidan verkar ligga nere just nu. I alla fall väldigt lika.
Har sett folk göra egna betongskivor och lägga ovanpå också, blir jättesnyggt1

Den träskivan antar jag att man får köpa någon annanstans än Ikea? Borde väl funka att man borrar fast den ovanpå, har en bebis som väl ska börja gå nån gång och vill ju inte att hon ska dra ner skivan (väger säkert skitmkt men man vet ju aldrig).
 
Borde finnas lite rejälare hyllplan eller bänkskivor på ikea/rusta eller liknande som fungerar finfint. Lär inte vara några problem att skruva fast skivan eller fästa med trälim eller silikon eller liknande. :)
 
@BernT: Jag tror inte det blir för kantigt med ett kvadratiskt avlastningsbord. Å andra sidan avskyr jag runda bord eftersom de är så satans opraktiska :D

Håller med, men hittade ett rätt fint runt bord. Men helst vill jag ha ett fyrkantigt. Men det kanske inte ser dumt ut ändå, finns ju inte så många former att välja på trots allt om man inte ska ha typ ett hjärtformat :idea:
 

Liknande trådar

Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 522
Hemmet Vad för soffbord tror ni hade passat här? Jag spyr snart på det jag har, men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Tv-bänk, tavellist...
Svar
6
· Visningar
2 082
Senast: Shenzi
·
Hemmet Observera att denna inte är skalenlig, rummet är nästan kvadratiskt och inte så avlångt som det ser ut på bilden. + att det är en vägg...
Svar
2
· Visningar
1 523
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 432
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp