Bukefalos 28 år!

Möbleringshjälp

_Peplis_

Trådstartare
0c7158eeaa8411e2986822000aa8062e_7.jpg


Observera att denna inte är skalenlig, rummet är nästan kvadratiskt och inte så avlångt som det ser ut på bilden. + att det är en vägg som är ungefär 1m mitt emot dörringången, alltså mellan fönster och balkongdörren.

Åh så svår det är att möblera, prövade att ha soffan lite mer i mitten av rummet. Rummet är ganska så stort (för mig ;)) ungefär 4,5x5 m. Väggarna som är 4,5m har fönster och balkongdörr på den ena väggen och andra väggen är dörröppningen. De övriga 2 väggarna är hela utan fönster el. dyl. Men det känns som ett för stort avstånd mellan tv och soffa om de står vid varsin sida av väggen...Men svårt. Behöver lite tips på möbleringar med kvadratiska vardagsrum där man dessutom har en TV! Alla fina bilder jag hittar möblerar ju alltid utan tv...Och jag vill inte ha det så att möblerna är uppradade lägs med väggen och ha matchande panelgardiner Förlåt till alla er som har så, men det är inte min kopp te så att säga.

De möbler som ska vara i rummet är:
Soffa ca 2,5m
Matta ca 3*3 m
Vardagsrumsbord
Matta 2,5*1,5m
Byrå
Skrivbord (klaffbord som är fällbart)+(stol)
ev. TV-bänk ca 60*100
Platt-TV
Expedit hylla (näst största med 4*4 fack) denr är runt 2m på längden.

Är sugen på att skaffa 1 mindre fåtölj också.

c5bdf22ea93711e2b1f822000a1f9751_7.jpg


e98cd6caa93711e2a9d822000a9e29af_7.jpg
 
Sv: Möbleringshjälp

Just nu kan jag inte lägga in bild men ska rita en fin en i paint senare på hur jag och min sambo gjort. Har ett liknande rum nämligen!:)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag sliter mitt hår! Vi har ett rum som vi tänker att vi vill ha lite som ett tv-rum i anslutning till kök/vardagsrum. Men jag får fasen...
Svar
13
· Visningar
688
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 550
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 093
Senast: Singoalla
·
Hemmet Kära buke! Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men med "dö-ytor" menar jag ytor i ett annars inrett rum som man helt enkelt...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 619
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp