Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Ett enkelt svar är ju huruvida goda hittar Ledarvargen eller ej. ;)

Men annars är jag böjd att hålla med Q, Snödrottningen är en viktig roll så hennes närvaro i spelet kan vara avgörande.
Varför ska goda hitta just Ledarvargen? Goda måste hitta alla onda för att vinna - då är det väl bättre att börja med ulvarna?
För så länge Ledarvargen är utanför lyan så får den i alla fall inte käka. (väl?)

Sedan är det ju bra om onda"inte hittar" ledarvargen och råkar käka den - för då blir vi av med en ond på köpet. Men då får ju ledarvargen käka...(den hamnar ju i lyan å)
 
Som vanligt läser jag inte rollbeskrivningarna innan jag börjar leka - jag fattade först nu att Ledarvargen var utanför lyan. :banghead:
 
Okej... Jag har fått hoppa in på ett extra pass på jobbet i em/kväll. Så jag får lägga en tidig röst (som vanligt ;))

Saker jag har noterat:
- Snurrfian vill att lyan ska käka ledarvargen - är hon god och vill det, eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg? (eftersom lyan käkade sin kompis i förra leken, då var snurris i lyan) Menar att Habina skulle kunna vara Ledarvarg för att hon gillar onda roller utanför lyan, det gör henne skum.
- Dentaku snurrar till det för sig? Menar att goda måste hitta ledarvargen - och inser sedan att ledarvargen inte ingår i lyan. Har hon läst slarvigt eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg??
- Q ställer frågor i vanlig ordning - men jämfört med förra leken känns detta som frågor som är 'vettiga' och inte bara ställs 'för sakens skull' som jag tyckte förra leken. Då var hon god, är hon ond nu?
- Mirtai har ställt frågor, påpekar att det är bra att tänka på att Ledarvargen känner till ulvarna men att ulvarna inte känner till Ledarvargen. Håller med om min matematik.
- TLV undrar samma som Q och håller med om min matematik. Vet inte vad det säger om henne?
Övriga (-bollen__) har mest hittat leken/kommenterat temat, tror jag? om jag inte missat något nu.

Det får bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

för jag tycker att hennes kommentarer verkar tyda på att hon fiskar efter kollega/or. Antingen som ulv som vill hitta sin ledare eller som ledare som inte vill att ulvarna ska käka denne.
 
Jag undrar lite hur denna rollen fungerar? Jag tror baske mig att jag inte spelat med den förut?
Läste i rollbeskrivningen från anmälningstråden :

Siarens ättling - Vet om sin kraft men är hemlig tills att den riktiga siaren dör. Har bara kontakt med siaren efter dess död. Om siaren däremot väljer att sia sin ättling, då kan de samarbeta, men ättlingen kan inte använda sin kraft förrän siaren är död. Siarens ättling får ta del av samma information som siaren har fått.

Fattar jag rollen rätt att den inte får sia själv, men om siaren dör så får den samma info som den fått på siorna?
Får den prata med siaren typ som tvillingar om något av detta händer :tänker på raden "Har bara kontakt med siaren efter dess död" + att "om siaren däremot siar siarlärlingen så kan de samarbeta"?

Vad händer om siaren tex lynchas / käkas innan den kunnat sia? Blir de då också som tvillingar bara att ingen info finns att förmedla men att de får ha kontakt ?

Tack Q för att du frågade om detta. Jag läste i rollistan och tog för givet att det ar siarlärling som förutsattes. :o Men det är här ju en helt ny roll, spännande!
 
Alla roller ska vara utdelade nu! Har jag missat någon får ni hojta!

Obligatorisk fråga:

Vilken handling tror ni kommer avgöra Mörkerkriget?

Haha, jag tror att ulvarna råkar käka ledarvargen och därmed underlätta för goda. Sedan kommer Gammel-Eken, Snödrottningen och Vandraren vara i samklang med varandra och göra så goda vinner.
 
På den obligatoriska frågan så tror jag att Lingonrenen kan bli avgörande för utgången av leken. Inte bara beroende på vad den ger till vem utan också om goda har förmågan att lista ut varför saker som sker sker. Alltså om en gåva varit inblandad och i så fall hur.
 
Okej... Jag har fått hoppa in på ett extra pass på jobbet i em/kväll. Så jag får lägga en tidig röst (som vanligt ;))

Saker jag har noterat:
- Snurrfian vill att lyan ska käka ledarvargen - är hon god och vill det, eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg? (eftersom lyan käkade sin kompis i förra leken, då var snurris i lyan) Menar att Habina skulle kunna vara Ledarvarg för att hon gillar onda roller utanför lyan, det gör henne skum.
- Dentaku snurrar till det för sig? Menar att goda måste hitta ledarvargen - och inser sedan att ledarvargen inte ingår i lyan. Har hon läst slarvigt eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg??
- Q ställer frågor i vanlig ordning - men jämfört med förra leken känns detta som frågor som är 'vettiga' och inte bara ställs 'för sakens skull' som jag tyckte förra leken. Då var hon god, är hon ond nu?
- Mirtai har ställt frågor, påpekar att det är bra att tänka på att Ledarvargen känner till ulvarna men att ulvarna inte känner till Ledarvargen. Håller med om min matematik.
- TLV undrar samma som Q och håller med om min matematik. Vet inte vad det säger om henne?
Övriga (-bollen__) har mest hittat leken/kommenterat temat, tror jag? om jag inte missat något nu.

Det får bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

för jag tycker att hennes kommentarer verkar tyda på att hon fiskar efter kollega/or. Antingen som ulv som vill hitta sin ledare eller som ledare som inte vill att ulvarna ska käka denne.
Med tanke på att den som sist röstade på mig för att jag borde vara utanför lyan visade vara just den som var utanför lyan gör att jag känner att jag blir väldigt misstänksam mot den här rösten. Men samtidigt så borde inte BSF göra samma sak som @Habina, men å andra sidan så skulle hon kunna göra det bara för att...:cautious:
 
Alla roller ska vara utdelade nu! Har jag missat någon får ni hojta!

Obligatorisk fråga:

Vilken handling tror ni kommer avgöra Mörkerkriget?
Jag tror Lingonrenen! Mest för att jag tycker om beskrivningen av den karaktären men också för att en brevbärare kan dela ut paket som kan bli avgörande.
 
Hm vet inte om jag ska bli smickrad över att jag skulle vara vettig denna gången eller om jag ska misstänka BSF för att försöka så misstankar mot mig?:confused:
- Q ställer frågor i vanlig ordning - men jämfört med förra leken känns detta som frågor som är 'vettiga' och inte bara ställs 'för sakens skull' som jag tyckte förra leken. Då var hon god, är hon ond nu?

Fler som hakar på , nu kan jag ju själv tycka att jag förtjänar lite kängor efter förra leken, men har ju redan slitit ut en stekpanna :angel:

Nej det är q4 som alltid är skum :p

Q beter sig alltid skumt oavsett om hon är god eller ond. :D

Eller var lika skum som @quarter4ever så att man inte vågar rösta ut henne för att hon lika gärna kan ha en viktig god roll... ;)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 739
Senast: Imna
·
P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Elizette
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 813
Senast: Lotus
·
D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp