mörkt!!!!!!!!

S

spindel_17

nu är det mörkt jätte tidigt hur gör ni när ni ska rida.......?????:confused:
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Reflexer, reflexer och åter reflexer. Och sen på helgen får man tänka på att komma tidigt.
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

På med massor av reflexer, och så kanske man undviker den allra mörkaste skogen.

Det brukar även bli så att jag håller till i ridhuset på vintern, några dagar i veckan.
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Reflexer och pannlampa! går jättebra att rida i skogen med! fast det är en fördel om inte hästen är tittig då för det är lite läskigt ibland i mörkret!
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Just nu vilar pållan några veckor. Men resten av vintern gäller paddock eller uteritt med reflexer och pannlampa.
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

I tisdags var jag på ett infomöte om vad som gäller med hästar i trafik/skog och mark. Informationen kom direkt från en ridande polis så vi kan ju utgå från att den är korrekt. Om man rider på vägarna skall man ha, förrutom reflexer, en lampa som visar gult/vitt ljus fram och rött bak...Hur man sen skall lösa det är ju en annan femma men det finns ju såna man kan sätta på sitt eget ben och en annan variant är ju att ha pannlampa fram och en röd liten batterilamapa på stigbygeln eller i svansen.
Det blev även en del frågor till varför man inte får ha blinkande lampor och där är det på gång en lagförändring och polisen själv, sa att han inte trodde att någon skulle ta notis om man använde blinkande lampor då dessa faktiskt syns bättre.
...Annars är det ju en bra pannlampa som är räddningen när man rider i vintermörkret!
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Får man inte använda blinkande lampor? Vi har västar ifrån safenet med blinkande lampor, vita fram och röda bak. Hur bra som helst, man ser ut som en julgran och syns garanterat!:D
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

tack för alla svar...!var nyfiken p¨å hur ni brukar göra bara!!!hihiih:)
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Måste bara berätta. Jag skulle va lite tuff idag och rida när det började mörkna på. Hade pannlampa och massor med reflexer på.
Det gick bra till en början men ju mörkare det blev desto mer mörkrädd blev jag och pannlampan var det jätte dåligt ljus i....Det hela slutade med att jag fick ringa efter mamsen och hon fick komma med bilen och lysa åt oss resten av vägen hem:o
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Som de flesta andra har skrivit...massor med reflexer och pannlampa. Sen brukar jag försöka att rida där det är ganska öppet, blir lite ljusare där. Ibland blir det ridhuset.

//Sofie
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Reflexer.
Rider på vägar/stigar som jag vet hur dom går och vet någorlunda hur underlaget ser ut på för tillfället.. :)
Mörker är ganska mysigt, ibland :D
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

nu är det mörkt jätte tidigt hur gör ni när ni ska rida.......?????:confused:

sätter på massa reflexer och tar på mig pannalampan, använder den dock inte alltid. :)

i övrigt rider jag precis som jag brukar i skog och mark, är ute ca 2 timmar som vanligt och tar galopper och så precis som alltid. Hästen ser ju bra så länge jag inte tänder pannlampan :)
 
Sv: mörkt!!!!!!!!

Måste bara berätta. Jag skulle va lite tuff idag och rida när det började mörkna på. Hade pannlampa och massor med reflexer på.
Det gick bra till en början men ju mörkare det blev desto mer mörkrädd blev jag och pannlampan var det jätte dåligt ljus i....Det hela slutade med att jag fick ringa efter mamsen och hon fick komma med bilen och lysa åt oss resten av vägen hem:o

Bra försök i alla fall! Jag brukar också bli mörkrädd om det blir FÖR mörkt, särskilt om jag är i skogen och inte har pannlampan. Hu, läskigt! Men då brukar jag sjunga, högt! Då skrämmer jag bort alla läskiga djur! Annars rider jag mycket i mörkret, har inte så mycket val den här årstiden. Massor med reflexer och pannlampa funkar! Men jag brukar undvika skogen, just för att jag är mörkrädd... Håller mig hellre efter grusvägen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Irland och Storbritannien öppnar upp för mörka ridbyxor på nationella tävlingar i alla tre moment i fälttävlan.
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
18 023
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 236
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp