Bukefalos 28 år!

Sv: Möss...

Stackars små pälsklingar, hoppas verkligen att det går bra för dem, att sjukling kryar på sig så Lillgris inte förlorar kompisen. :(
 
Sv: Möss...

Tack så mycket! Jaaa :love: det är verkligen supergulligt hur förtjust Lillegris är i Minigris, det är så fint att se.

Hon har sovit i sitt bo som en normal mus idag iallafall, Lillegris drog väl in henne i svansen tillslut ;D Hon verkar lite bättre och nu har jag fått tag i medicinen så ja, det är bra!
 
Sv: Möss...

Haha, jag kan bara tänka mig hur det är att ha så många popcorn att göra med! :eek: Åh, hade varit kul att få se dem :D Låt dem klättra upp på en liten yta som de inte kan komma ner ifrån så kanske det blir lättare att fota dem? Eller stoppa ner dem i en skål :devil:
 
Sv: Möss...

Ja, jag är helt förkrossad över bägge två. Lillegris kommer bli helt förstörd om hon inte klarar detta men Minigrisen är en liten krigarprinsessa så om någon kan klara det är det hon! Medicinen har jag nu och ska försöka göra en smaklig blandning att blanda medicinen med som jag kan spruta in i munnen på henne så fort hon kommer upp nu till kvällen! Typiskt att hon började sova i boet precis innan jag fått hem medicinen! :P
 
Sv: Möss...

Minigris är inne på dag 3 med medicin, hon är mycket piggare men har däremot smalnat av. Hon var ju tjock innan men nu börjar hon se mer normal ut i hullet men att hon går ner i vikt just nu gillar jag inte! :cry: Hon är inte direkt jätteförtjust i att jag sprutar i medicinen i munnen på henne men hon är så snäll och förlåtande så det går smidigt och fort i alla fall, min lilla fina dam! :love:

Hursomhelst, tog lite roligare bilder än på en sjuk Minigris. Mina killar måste ju få mattes uppmärksamhet de också, och jag kombinerar ju gärna rastning med lite fotografering ibland så mysbollen Silas fick leka fotomodell:

DENNA1b_zps06901af3.jpg


DENNA6b_zps357d6a63.jpg


DENNA5b_zpsecd67812.jpg


DENNA2b_zps317a9bcd.jpg


HEJTJEJ_zpsf23c04ce.jpg


Min underbara vovve ville också vara med och hälsa på det lilla pyttedjuret han också :love:

DENNA3b_zpsc78847fc.jpg
 
Sv: Möss...

Hahahaha! :rofl:
Aaw, han var minsann en liten knäppis när han var bäbis! :D

Vad gulligt att du kom ihåg de bilderna förresten :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Klart jag gör, de är ju så otroligt söta småttingarna, sitter alltid och kollar om tråden är uppdaterad. :love: :D
 
Sv: Möss...

Min ena hund skulle nog tro att musen var en mumsbit, skulle aldrig våga ha dom sådär :nailbiting:...
Å andra sidan kan jag utan problem lämna ena hunden ensam hemma med marsvinen eller kaninerna lösa, så jag ska nog inte säga så mycket :p
 
Sv: Möss...

Åh, han vet mycket väl att mattes andra pälsklingar/fjällsklingar/fjäderfän rör man inte även om de flyger mellan öronen eller springer omkring som tokstollar... det fick han typ lära sig innan han lärde sig "sitt".

Han är så otroligt försiktig med just mössen - precis som de vore gjorda av porslin! :love:
Mina kaniner och fågelskrället är också lösa dygnet runt och jag har ju lämnat honom ensam med dem i 9 år nu utan problem :D Vilda/andra djur är däremot en helt annan femma...

Mia_R: Hihi, vad kul! Jag försöker uppdatera så mycket jag hinner ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Stackars lilla Minigris fick några minuter i solen idag efter att hon fått sin medicin:

MINIGRIS_zps08c65888.jpg


MINIGRIS2_zps07d5c0fd.jpg


Varenda gång jag sätter tillbaka henne är Lillegris redan i full färd med att leta efter henne, så orolig över att jag har tagit hennes bästa kompis ifrån henne (:()och välkomnar henne med öpnna armar. :love:
 
Sv: Möss...

Sen så fick även lilla pandaskrutten Cedriel fick komma ut i solen:

yes1_zps73cde08c.jpg


yes_zps60ad27b6.jpg


yes2_zps0c115159.jpg


yes3_zps91c057d0.jpg


Pinnar är bara roliga ett litet tag sen vill man ner och igen:

yes4_zps31c9dc02.jpg
 
Sv: Möss...

Vad härligt det ser ut :)

Idag eller imorgon kommer min nya telefon med myyyyyyycket bättre kamera än min förra, så då kanske även jag kan få fixat lite fina bilder på våra möss :D
 
Sv: Möss...

Hon är piggare :D hon har fått tillbaka aptiten också, satt i matskålen och vräkte i sig för fulla muggar när jag skulle hämta henne för att ge henne medicin. Hon började även tigga godis så fort hon fick syn på mig. (Behöver jag ens säga att hon får allt hon ber om just nu? :p)

Rosslar gör hon fortfarande dock :(
 
Sv: Möss...

Bra att aptiten kommit tillbaka, då får hon ork att bli frisk snart. Jobbar Lillegris fortfarande extra som akutsyrra eller har hon börjat lägga upp tassarna på skrivbordet? :D
 
Sv: Möss...

Haha, japp, syster Lillegris har fortfarande full koll på sin patient!

Lillergrisen har inte haft problem med att jag "kidnappar" Minigris innan, nu blir hon orolig så fort hon inte hittar sin Minigris. Men det är ju ett mycket lättare jobb för henne nu när Minigrisen har förstånd nog att sova i boet och sköter sig själv lite bättre :)
 
Sv: Möss...

Minigris har nu fått medicin i 10 dagar, hon verkar må bra igen, beter sig som vanligt, Lillegris är inte "överbeskyddande" längre men däremot så låter Minigris fortfarande fast inte lika mycket, hon har alltså inte slutat rossla helt :crazy:

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, eller ens om jag kan göra något. Så länge hon inte är besvärad av att hon rosslar så får jag väl vara glad så länge det varar? :cry:
 
Sv: Möss...

Tyvärr är det ju så med möss, de blir inte så gamla. :( Vet du ens hur gammal hon är? Jag håller tummar och tår att hon kryar på sig, men i värsta fall så brukar djur förstå när kompisen gått vidare och det tror jag Lillegris kommer att göra när den dagen kommer. :cry:

Inte mycket till tröst, men djur klarar sånt här bättre än vad vi gör. Om det går så tycker jag personligen att hon bör få chansen att ta avsked så hon vet att Minigris är borta och inte sitter och väntar. Vem vet, någon av popcornen kanske blir en ny bästis vad det lider?

Jag antar att du redan pratat med veterinären? Kanske ändra medicineringen eller dosen om det går och få bort det helt, eller leva med det den tid som är kvar?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 739
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 625
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 481
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp