Möte med aggresiv hund

Bedrövligt illa av ägaren att inte ha stenkoll på en sådan hund. Hade det varit mina så hade det blivit slagsmål om en liten ettrig sak gett sig på mina.....som även dom rätt små och en av dom ettrig.

Är det någon idé att anmäla sådant här? Kan iofs tänka mig att inget händer bara för att hunden är liten. Men som ren princip. Det finns hundrädda människor och det finns hundar som, likt vår sedan några år saligen insomnade hane, inte tar skit.

Att hundar skäller när man går förbi gör mig inget, men det ska, precis som du säger, finnas ett tillräckligt bra staket för att förhindra eventuella smitningar och attacker.
 
Är det någon idé att anmäla sådant här? Kan iofs tänka mig att inget händer bara för att hunden är liten. Men som ren princip. Det finns hundrädda människor och det finns hundar som, likt vår sedan några år saligen insomnade hane, inte tar skit.

Att hundar skäller när man går förbi gör mig inget, men det ska, precis som du säger, finnas ett tillräckligt bra staket för att förhindra eventuella smitningar och attacker.
Om inget allvarligt händer, så brukar jag låta en gång vara ingen gång - en gång till och jag blir fly förbannad och då kan det kanske bli anmälan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 097
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 331
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 320
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp