Mögeltips

mahlmt

Trådstartare
Jag har provat väteperoxid både på mitt mögliga skåp och på mögligt läder med oväntat bra resultat. Använde den "vanliga" 3 % väteperoxiden som man använder på sår. Det bubblade och tog bort även tjocka lager.
Vad lädret tycker om väteperoxid i längden vill jag inte uttala mig om. Givetvis måste man smörja och ha sig efteråt. Jag ville hitta något som tog död på möglet innan man smörjer. Det känns som om man bara sprider ut det mer annars.
// Linda

Sv: Mögeltips

Väteperoxid bleker väl en del om man har otur?

Ättikssprit har jag hört ska vara effektivt mot mögel på läder.

Liknande trådar

Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 611
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 452
Senast: krambanan
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 141
Senast: cirkus
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +... 2
Svar
20
· Visningar
5 555
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna