Bukefalos 28 år!

Molande värk bakom öga och ögonbryn.

Cydonia

Trådstartare
Jag har till och från under ungefär två års tid haft en isittande lågintensiv smärta som kommer och går runt området kring mitt högra öga och ögonbryn.
Nu har det hållit i sig 24/7 i två veckors tid och jag börjar bli riktigt less.
Vad kan det vara? Jag kan få spänningshuvudvärk (stress, dålig sömn) med en lätt känsla av illamående då och då men det är aldrig särskilt allvarligt, jag är alltså fullt funktionell med huvudvärken och även denna värk.
Det är bara sjukt frustrerande att känna som om någon pressar in ett finger bakom ögat och upp under brynet dygnet runt.

Någon som haft samma symptom eller vet vad det kan bero på?
 
Jag har till och från under ungefär två års tid haft en isittande lågintensiv smärta som kommer och går runt området kring mitt högra öga och ögonbryn.
Nu har det hållit i sig 24/7 i två veckors tid och jag börjar bli riktigt less.
Vad kan det vara? Jag kan få spänningshuvudvärk (stress, dålig sömn) med en lätt känsla av illamående då och då men det är aldrig särskilt allvarligt, jag är alltså fullt funktionell med huvudvärken och även denna värk.
Det är bara sjukt frustrerande att känna som om någon pressar in ett finger bakom ögat och upp under brynet dygnet runt.

Någon som haft samma symptom eller vet vad det kan bero på?
Sök läkare :)
 
En läkarundersökning är väl det enda som kan hjälpa.
Boka tid på din vc och bli inte förvånad om du får remiss till neurolog/ögonläkare för vidare undersökningar.
Har du glasögon?
 
Jo... man kanske borde det.
Jag är nog en sån som inte vill söka läkarhjälp i "onödan" då jag är rädd för att jag inte ska tas på allvar, hehe.
Tycker absolut ändå att du ska söka läkare, hittar dom inget fel så är det ju så då kan du gå vidare på annat sätt, men ett första möte tycker jag absolut du ska boka in så får dom utreda vad det kan vara. Om du inte tas på allvar så söker du en ny läkare, du har rätt till vård! :) *pepp*
 
En läkarundersökning är väl det enda som kan hjälpa.
Boka tid på din vc och bli inte förvånad om du får remiss till neurolog/ögonläkare för vidare undersökningar.
Har du glasögon?

Nej jag har inte glasögon och synen är god så vitt jag vet.:D
Till dig och @_FiA_ , ja det får väl bli ett besök hos vc framöver då.

@fahrenheit Intressant! Har du några tidigare sjukdomar eller symptom?
Fasiken då, kan inte du gå till läkarn för oss båda så slipper jag, haha. ;)
 
Jag har till och från under ungefär två års tid haft en isittande lågintensiv smärta som kommer och går runt området kring mitt högra öga och ögonbryn.
Nu har det hållit i sig 24/7 i två veckors tid och jag börjar bli riktigt less.
Vad kan det vara? Jag kan få spänningshuvudvärk (stress, dålig sömn) med en lätt känsla av illamående då och då men det är aldrig särskilt allvarligt, jag är alltså fullt funktionell med huvudvärken och även denna värk.
Det är bara sjukt frustrerande att känna som om någon pressar in ett finger bakom ögat och upp under brynet dygnet runt.

Någon som haft samma symptom eller vet vad det kan bero på?

Bihålorna kanske
 
Kan nog bero på flera saker och jag föreslår att du kollar upp det. Själv har jag rätt liknande symptom och har bitvis väldigt ont, men jag har haft problem med mina ögon(alltså musklerna, har inga problem med synen alls) hela livet.
 
Det låter som bihålorna. Jag har haft problem av och till med mina i typ en livsstid, är precis som på din beskrivning. Ibland kan det till och med ta ont bara man vidrör aktuellt område.
Testa skölja igenom med nässköljare. Kan vara lite obehagligt men kan underlätta om du gör det regelbundet.
Jag gjorde nån slags sköljning på vårdcentralen också där de gick upp i näsan och upp i bihålorna och spolade. Det var INTE skönt :p
 
Det låter som bihålorna. Jag har haft problem av och till med mina i typ en livsstid, är precis som på din beskrivning. Ibland kan det till och med ta ont bara man vidrör aktuellt område.
Testa skölja igenom med nässköljare. Kan vara lite obehagligt men kan underlätta om du gör det regelbundet.
Jag gjorde nån slags sköljning på vårdcentralen också där de gick upp i näsan och upp i bihålorna och spolade. Det var INTE skönt :p

Huvva, nej det kan jag förstå, låter obehagligt. :o
 
Hej! Jag har haft samma problem som dig men smärta kring höger öga och ögonbryn. Det har hållit på i ungefär 1.5 års tid, jag har varit hos läkare men de har inte hittat något fel. Hur mår du idag och har du fått några svar på vad det berodde på?
 
Hej! Jag har haft samma problem som dig men smärta kring höger öga och ögonbryn. Det har hållit på i ungefär 1.5 års tid, jag har varit hos läkare men de har inte hittat något fel. Hur mår du idag och har du fått några svar på vad det berodde på?

Har dom kollat upp Trigeminusneuralgi på dig?
 
Nu läste jag lite mer och de stämmer in en hel del på mig. Jag får gå till läkaren och förklarar att jag tror att det kan vara det..

Många läkare missar att det kan vara det, det gjorde många på mig. Hoppas att du får hjälp även om det inte visar sig vara just det!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i några månader nu haft väldigt ont i huvudet. Det kommer i perioder och jag är väl inne på den tredje perioden nu...
Svar
6
· Visningar
683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp