Bukefalos 28 år!

Huvudvärk

matildadahlgren

Trådstartare
Jag har i några månader nu haft väldigt ont i huvudet. Det kommer i perioder och jag är väl inne på den tredje perioden nu. Huvudvärken varar i flera veckor och jag har då ont i huvudet varje dag. Det kan vara lite värk i några timmar eller kraftig värk från att jag vaknar på morgonen till att jag somnar på kvällen. Det varar som sagt i några veckor och sedan kan det gå kanske en till två veckor utan någon värk, och sedan är det några veckors värk igen. Jag har även ont i ögonen och illamående ibland. Jag har googlat runt väldigt mycket och har bland annat sökt lite på migrän. Jag tycker att symptomen passar in hyfsat på migrän, men ett anfall varar tydligen i max några dagar och för mig är det betydligt längre. Värken sitter framförallt i "pannan" över höger öga.
Någon som har likadant eller som vet vad det kan vara?
Tacksam för svar!
 
Du har inte kontaktat vården för att....?
Här kan vi ju bara gissa och spekulera, vi kan inte undersöka, lindra, bota eller utesluta potentiellt farliga tillstånd.
Det kan precis lika gärna vara något allvarligt, som något ofarligt.
Därför borde det vara självklart att utesluta det farliga först!

Även om det "bara" är migrän bör du ju kolla upp det, så att det inte är något knas.
Huvudet chansar man liksom inte med, och det borde vara självklart att kolla upp en sådan besvärlig huvudvärk!
Andra symptom?
 
Du har inte kontaktat vården för att....?
Här kan vi ju bara gissa och spekulera, vi kan inte undersöka, lindra, bota eller utesluta potentiellt farliga tillstånd.
Det kan precis lika gärna vara något allvarligt, som något ofarligt.
Därför borde det vara självklart att utesluta det farliga först!

Även om det "bara" är migrän bör du ju kolla upp det, så att det inte är något knas.
Huvudet chansar man liksom inte med, och det borde vara självklart att kolla upp en sådan besvärlig huvudvärk!
Andra symptom?

Anledningen till att jag inte gått till någon läkare är för att min mamma är fast besluten om att det är för att det är varmt och att jag dricker för lite. Jag brukar inte alls dricka mycket, men jag har nu haft problemet oavsett hur mycket jag har druckit, ätit eller hur vädret är. Jag själv är inte direkt orolig men det är jäkligt jobbigt och man börjar ju undra vad som är fel.

Andra symptom... Det enda jag kan komma på nu är att jag blir väldigt trött.
 
Fast DU känner dig själv bäst - det inte finns ingen som helst anledning till att låta henne avgöra ditt mående och din problematik.
Blir det bra om du håller ett jämnt vätskeintag? Annars kan du nog utgpå ifrån att hon har fel.
Jag kan verkligen inte komma på en enda anledning till att du ska fortsätta att må så här.
Det minsta du kan göra är att prata med din vårdcentral, och säga precis det du skriver här.
 
Anledningen till att jag inte gått till någon läkare är för att min mamma är fast besluten om att det är för att det är varmt och att jag dricker för lite. Jag brukar inte alls dricka mycket, men jag har nu haft problemet oavsett hur mycket jag har druckit, ätit eller hur vädret är. Jag själv är inte direkt orolig men det är jäkligt jobbigt och man börjar ju undra vad som är fel.

Andra symptom... Det enda jag kan komma på nu är att jag blir väldigt trött.

Har urinen normal färg (ljust gul) och inte luktar fränt så är du troligtvis inte uttorkad, så den biten är lätt att kontrollera. Ring åtminstone och rådgör med sjukvården.
 
Bäst är att ringa din vårdcentral eller 1177, som tidigare sagt.

Hur är det med synen?
Sån huvudvärk du beskriver får jag när jag använt mina linser (som inte har optimal styrka) ofta eller när det är dags att byta glas i glasögonen för att synen ändrats. Men det är ju jag det.
 
Fast DU känner dig själv bäst - det inte finns ingen som helst anledning till att låta henne avgöra ditt mående och din problematik.
Blir det bra om du håller ett jämnt vätskeintag? Annars kan du nog utgpå ifrån att hon har fel.
Jag kan verkligen inte komma på en enda anledning till att du ska fortsätta att må så här.
Det minsta du kan göra är att prata med din vårdcentral, och säga precis det du skriver här.

Har urinen normal färg (ljust gul) och inte luktar fränt så är du troligtvis inte uttorkad, så den biten är lätt att kontrollera. Ring åtminstone och rådgör med sjukvården.

Ja jag tycker att jag själv ändå borde känna av om det är exempelvis uttorkning, men jag ska ringa till läkaren och boka tid och se vad det kan vara för fel.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ingen aning döpa tråden till, men nåja... behöver hjälp fundera ut var kan va för fel! Har efter månader gått "anfallsfri" och för åka...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp