Mondioring

Sv: Mondioring

Aliide skrev:
Föds folk med kunskap? Hur får man kunskap? Jo, genom intresse, engagemang, bra folk, träning och en passande hund.

Nej men man blir inte en kontruktör heller genom intresse utan genom utbildningar o.s.v.

du vill inte åka över en bro jag ritat o skissat o mätt så alla stålkonstruktioner håller för dom vikterna för det har jag inte en anning om, utan det är kunskaper man lär sig genom o läsa sig till det.

PIRU skrev:
Nej men man blir inte en kontruktör heller genom intresse utan genom utbildningar o.s.v.

du vill inte åka över en bro jag ritat o skissat o mätt så alla stålkonstruktioner håller för dom vikterna för det har jag inte en anning om, utan det är kunskaper man lär sig genom o läsa sig till det.

Men oavsett så måste man börja nånstans! Jag har suttit och tittat på dessa filmer och läst från olika sidor och jag har förstått att det kräver massor. Men det spelar ingen roll. Om jag aldrig börjar med det kan jag aldrig få erfarenhet utav det iheller.

Låt säga att man hade haft träninsgrupper här nere, då hade det inte varit så svårt att komma i kontakt och kunnat vara med och lära sig på avstånd.

Jag har ingen hund nu att träna endå. Endå är jag intresserad och vill lära mig och vara med.
Meningen med tråden var mest för att jag ville se om någon här tränade det eller var intresserad utav det.

linafina skrev:
Är han helt frisk nu? Håller tummarna för att han går bra, lycka till!

Ja då han är pigg som en nöt kärna!

var dålig i magen bara som tur var han fasta en dag sen, käka han ris med lite klass i ena dagen sen klass dagen där på o sket fast o fint;)

Angrepp i rygg transport
p13.jpg

taget i måndags

Jag håller med escodobe, själva lydnadsdelen verkade ju riktigt intressant. Skulle gärna ställa upp i bara den delen... :D
Annars verkar det mycket intressant, det är ju inget man bara kastar sig in i & blir bra på utan kunskap & hjälp skulle jag tro. Men man måste ju börja någonstans, så har man intresset så varför inte. Står ju på nordiska mondioringföreningens hemsida att de har ett "prova på" läger till & med. Verkar riktigt skoj, går fortfarande att anmäla sig, man kanske skulle slå till :angel:

Klart du ska om du är intresserad! Jag tror det kommer bli väldigt intressant och man får en blick hur det går till.

Ja.. men det blir utan hund isf.. Läste på deras hemsida om hur en bra mondioring-hund ska vara och det kändes inte riktigt som att det stämde in på min pinscher i dagsläget :angel: Får vänta tills vi skaffar schäfer.. eller tills vi jobbat ihop oss ordentligt.

Ingen annan som ska dit då? Jag ska nog höra om det finns plats kvar iaf (som om jag inte har nog med saker att göra med vovven) :o Men det är ju kul att prova på olika saker, inte direkt så man måste gå in med tanken att försöka bli tävlingsbar eller ens träna det sen...

Nej precis så tänkte jag. Man kan ju gå dit för att titta och se hur det går till. Det behöver ju inte leda till något.

Med min nuvarande hund skulle jag inte få för mig att träna i denna gren. Kanske med nästa isåfall.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Höstens ridning startades för min del med en helgkurs i centrerad ridning. Jag har länge sneglat mot CR, läst Sally Swift för längesedan...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 466
Senast: krambanan
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 881
Senast: Görel
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt... 2 3
Svar
55
· Visningar
15 872
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka