Mörkbrunt på en fux?

Sv: Mörkbrunt på en fux?

Jag har alltid haft mörkbrunt till fuxen jag hade. Han var jättesnygg i det. hade oftast marinblått shabrak till (med gult kantband), men han var även GRYMT läcker i chokladbrunt shabrak. (han var ganska ljust fuxfärgad, lite åt sandfärgade hållet...)

tja linser hjälper väl kanske inte för färgblindhet.... :angel:

sadeln är givetvis mörkbrun, liksom träns o stövlar. det kanske inte är så lätt att se på bilden för den är så liten, men ganska tokigt att anta att det skulle va svart när jag skriver att svart är fult. ^^

Brunt är jättesnyggt på fuxar. Man ska matcha hästens egna färg så mycket som möjligt, en fux är ju inte svart heller.
Sen har du det lätt att hitta träns sen, vet du hur mycket träns det finns på marknaden, i alla möjliga färger? :p

Matcha hästen med en färg och dig själv med en, behåll svarta stövlar och liknande, blir lite för mycket annars.

Har brunt till min fux och det är vrål läckert! :D

vart får du det i från?

är ju du som börjar tjaffsa och komma med spydiga kommentarer. :cool:

Det är väl en 140-klass.

805-60-11-09-166.jpg

Det är Robert Whitaker på Finbarr V. ;)

Snyggt!

Ni har nog faktiskt lyckats övertyga mig om att köpa sadeln. Får bara hoppas att den passar storleksmässigt nu också. Fast det skall ju vara en likadan som den jag fick utprovad så det borde väl inte vara några problem. :)

Jag har svart utrustning till min fux (och det är INTE fult, inget är fult på min häst:smirk:) Funderar på om han skulle passa i brunt?, i sånna fall vilken sorts brun... lite hjälp?:) Ska nämligen köpa sadel snart & jag vet inte vilken färg jag ska ha än...
Såhär ser han ut:
19752298.jpg

// MVH Jonni

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 756
Senast: Lixiigirl
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 963
Utrustning Jag har sökt information om några sadlar under sista tiden, då jag är på jakt efter en dressyrsadel av god kvalitet. Men kvalité... 2
Svar
24
· Visningar
4 396
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka