MÖRKbrunt träns

Estivuz

Trådstartare
Har skaffat mig en riktigt mörkbrun sadel och letar nu efter ett matchande mörkbrunt träns i bra kvalité.

Vilka märken säljer mörkbruna träns? Helst med pullargrimma men achen går också bra!

Sv: MÖRKbrunt träns

Vad är det för kvalité på hubertusstränsen?
De är väl inte så dyra?

Enligt min erfarenhet så är träns runt 300-600 kr ofta av dålig kvalité.

Vad är det för kvalité på hubertusstränsen?
De är väl inte så dyra?

Enligt min erfarenhet så är träns runt 300-600 kr ofta av dålig kvalité.

Hittar du ett nytt Hubertus för det priset ska du nog skatta dig lycklig.. Jag köpte ju en Hubertussadel,s om är möööörkbrun, och skulle ha mööörkbrunt träns. Kikade på Hubertus i affären, de var på REA och kostade då ca 700 kr utan tyglar för den enklaste modellen. De andra låg över tusenlappen (utan rea).

Jag köpte begagnade Hubertus på Tradera istället, och nu har de några år på nacken men det är suverän läderkvalitet. Och jag hade Hubertus till ponnyerna, och tio år senare såg de fortfarande ut som nya, trots vanvård. Så om de inte ändrat kvaliten så är den mycket, mycket god. Men jag ska inte svära på det då jag ju inte köpte ett nytt Hubertusträns då de var för dyra (jag ge inte tusen spännf ör ett träns, punkt).

Men finns säkert mer märken som har mörkbruna, dyra märken alltså, för bland de billiga i just den prisklassen du nämnde där jag letade fanns de då INTE :devil: Men kika på ett Hubertus du. Jag kollade förresten lite priser på nätet, fannns Classicserien (billigare serien) för 700 - 900, många på ca 1500 kr - utan tyglar. Kandar fanns det både billgare (1500) och dyrare (2500). En lös pullarnosgrimma kostade ca 500.

Här finns ett pullarträns, 900 kr. Ett Classic, vilket av priserna att döma tycks vara HUbertus lite BILLIGARE serie (dvs villd u ha biligare lär det nog gå att hitta) http://www.henrikssonsridsport.se/page30.html

Men kika på det IRL du och se vad du tycker.

Vet inte vilka träns du sett, men numera är Hubertus träns, kandar, tyglar etc INTE mörkbruna, men rödbruna.

Vet inte vilka träns du sett, men numera är Hubertus träns, kandar, tyglar etc INTE mörkbruna, men rödbruna.

Hmm.. Det var ju tråkigt. Verkar finnas hur mkt ljusbruna/rödbruna träns som helst men inga mörkbruna.

Vet ngn förresten vad den här mörkmörkbruna färgen som jag pratar om kallas? (lättare att söka på internet då!)
De andra heter väl typ London, Havanna osv osv... Men va heter den mörkbruna?

Nu ser jag bilden...!;) Men det ser ju nästan svart ut!!:p

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: morgaine
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka