Sv: MÖRKbrunt träns
Vad är det för kvalité på hubertusstränsen?
De är väl inte så dyra?
Enligt min erfarenhet så är träns runt 300-600 kr ofta av dålig kvalité.
Hittar du ett nytt Hubertus för det priset ska du nog skatta dig lycklig.. Jag köpte ju en Hubertussadel,s om är möööörkbrun, och skulle ha mööörkbrunt träns. Kikade på Hubertus i affären, de var på REA och kostade då ca 700 kr utan tyglar för den enklaste modellen. De andra låg över tusenlappen (utan rea).
Jag köpte begagnade Hubertus på Tradera istället, och nu har de några år på nacken men det är suverän läderkvalitet. Och jag hade Hubertus till ponnyerna, och tio år senare såg de fortfarande ut som nya, trots vanvård. Så om de inte ändrat kvaliten så är den mycket, mycket god. Men jag ska inte svära på det då jag ju inte köpte ett nytt Hubertusträns då de var för dyra (jag ge inte tusen spännf ör ett träns, punkt).
Men finns säkert mer märken som har mörkbruna, dyra märken alltså, för bland de billiga i just den prisklassen du nämnde där jag letade fanns de då INTE

Men kika på ett Hubertus du. Jag kollade förresten lite priser på nätet, fannns Classicserien (billigare serien) för 700 - 900, många på ca 1500 kr - utan tyglar. Kandar fanns det både billgare (1500) och dyrare (2500). En lös pullarnosgrimma kostade ca 500.
Här finns ett pullarträns, 900 kr. Ett Classic, vilket av priserna att döma tycks vara HUbertus lite BILLIGARE serie (dvs villd u ha biligare lär det nog gå att hitta)
http://www.henrikssonsridsport.se/page30.html
Men kika på det IRL du och se vad du tycker.