Mossig och gammal?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig ägt någon ajfån eller smartfån. När jag köpte min nuvarande mobil för 4 år sedan var kravet att det skulle gå att ringa på den. Med andra ord ville jag bara ha en basic mobil så det blev den billigaste jag kunde hitta. Den har fungerat bra hittills och batteriet räcker fortfarande i flera dagar. När syrran köpte en ny smartfån för... var det förra sommaren, eller förrförra sommaren... så behövde hon ladda den varje natt. Jösses. Jag skulle aldrig palla det. Det går ju inte ens att sticka till skogs ett tag utan att telefonen dör. När sen telefonen blir lite sliten får man ju ladda hela tiden. Hur mycket mobil är den då? Jag gillar inte tanken på att mobiler ska bytas ut stup i kvarten.

Jag har aldrig fattat varför man ska vara uppkopplad mot nätet hela tiden. Många runt omkring mig sitter med mobilen i ansiktet för det mesta och runt omkring dem pågår livet som de inte märker. Deras liv pågår online. Det är faktiskt skitirriterande att försöka prata med någon som sitter med ansiktet i mobilen.

Man kan surfa med min mobil, men det är en plåga. Det går långsammare än gamla tidens fjärranslutning via telefonjacket om det överhuvudtaget går. Jag försökte surfa in på buke med telefonen en gång men fick ge upp. Det gick inte. Det gör inget. Jag har dator både hemma och på jobbet så det räcker. Gud förbjude att jag blir som alla andra och sitter med huvudet inne i mobilen för jämnan :crazy:

Sen är det det här med appar. Vad f-n är en app? Jag har googlat och försökt fatta men blir inte så mycket klokare. Min sprillans nya jobbdator har också en massa appar men det gör det inte enklare att förstå skillnaden mellan ett program och en app.

Idag såg jag att det lagts ut en bild på Facebook att någon lagt sin mobil i kopiatorn för att ta en skärmdump för att denne inte visste hur man gjorde det med mobilen. Den personen hånades en del. Ok, så man är alltså dum i huvudet för att man inte kan göra en skärmdump med mobilen? Tack för den passningen. Jag som aldrig ägt någon superdupermobil vet inte hur man gör, men skulle inte påstå att jag är dum i huvudet. Min basic mobil tror jag inte ens man kan göra det med. Mitt verktyg som jag känner mig hemma med är datorn. Jag får ju t.o.m. beröm av våra datakillar som också släpper in mig på de nya sajterna vi bygger innan de är klara för att de märker att jag vet vad jag håller på med.

Men nu har jag trots allt börjat fundera på att skaffa en ny mobil. Det är egentligen inget fel på den nuvarande men ibland uppstår situationer då jag skulle vilja ha lite mer funktionalitet. Frågan är om telefonen ens har något värde alls som begagnad. Vill inte alla, även små barn, ha smartfånar? Går den ens att skänka bort så den slipper kastas? ( I så fall behåller jag den. Jag kastar inte fungerande saker. )

Dessvärre blir jag mest frustrerad när jag kollar på olika erbjudanden. Jag var inne på 3s hemsida men de har ju ingen information om telefonerna på erbjudandesidorna utan den måste man leta reda på. Tyvärr har jag inte det tålamodet med pms. Jag skulle nog behöva lite tips på andra ställen där man kan hitta billiga telefoner.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 436
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp