Motsatsen till komplex - vad är ni extra nöjda med?

Crossline

Trådstartare
Spinoff på tråden om att trolla bort komplex.

Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt?

Jag har långt fint hår som jag är väldigt nöjd med. Och stora bruna ögon. Och en näsa med en knöl mitt på näsryggen, såna som folk opererar bort. Jag älskar min näsa!
 
I ut seendet så är jag inte nöjd med nånting egentligen men om jag ska ta nånting så är det min ögon färg. Och jag tycker att jag har en ganska så bra längd också.
I personlig heten så är jag mest nöjd att jag vågar vara migsjälv och att jag säger från mot orätt visor och sånt. Och att om jag VILL nåt då heltenkelt ser jag till så att det blir så o avsett hur svårt det är och om andra tror att jag kommer klara det eller inte.
Så jag är egentligen mera nöjd med min personlig het motför ut seendet.
 
Jag är en ganska diplomatisk person som kan förstå komplexa sammanhang. Just nu är jag stolt över det eftersom det krävs av mig på daglig basis.

Gällande utseendet så försöker jag att inte fundera så mycket på enskilda saker som jag är nöjd eller inte nöjd med. Det leder bara in i fällan att börja värdera saker som fint eller fult, och det ena kan inte komma utan det andra. Jag försöker ta hand om mig själv och se vårdad ut, och det räcker gott och väl för min del.
 
Min största tillgång i livet är och har alltid varit min intelligens, förmågan att snabbt förstå komplexa sammanhang, dra slutsatser, lösa problem, lära in fakta. Intelligensen är mitt viktigaste personlighetsdrag, min största trygghet, mitt effektivaste vapen, det som till stora delar definierar vem jag är och det som jag bygger hela mitt yrkesliv och därmed försörjning på.

Utseendemässigt tycker jag om min kroppsbyggnad (lång o smal), mina blå ögon och mitt blonda hår :)
 
Spinoff på tråden om att trolla bort komplex.

Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt?

Jag har långt fint hår som jag är väldigt nöjd med. Och stora bruna ögon. Och en näsa med en knöl mitt på näsryggen, såna som folk opererar bort. Jag älskar min näsa!
Jag är ganska nöjd med att jag är stark, (exakt just nu är jag inte mitt starkaste men) o tålig :) som i jag kan flytta tunga möbler i en flytt, inte som i -jag kan lyfta skrot i ett gym. Jag gillar min kroppsbyggnad tror jag faktiskt, kort och stabil, kurvig (i den äldre betydelsen), det är praktiskt att ta upp lite längdyta på tåg.
 
Senast ändrad:
Jag är ganska nöjd med att jag är stark, (exakt just nu är jag inte mitt starkaste men) o tålig :) som i jag kan flytta tunga möbler i en flytt, inte som i -jag kan lyfta skrot i ett gym. Jag gillar min kroppsbyggnad tror jag faktiskt, kort och stabil, kurvig (i den äldre betydelsen), det är praktiskt att ta upp lite längdyta på tåg.

Jag gillar också att jag är stark för min ringa storlek. Det är något väldigt tilltalande med att känna sig kapabel.

Sen gillar jag att jag ofta är modig. Inte så att jag inte är rädd för saker, definitivt inte :angel:, men ofta vågar jag gå emot den rädslan och göra det ändå. Det gör mig stolt över mig själv, även om det var en fånig grej som att ge sig iväg ensam på fjällvandring trots att jag låg vaken av mörkerrädsla hela första natten.
 
Jag gillar också att jag är stark för min ringa storlek. Det är något väldigt tilltalande med att känna sig kapabel.

Sen gillar jag att jag ofta är modig. Inte så att jag inte är rädd för saker, definitivt inte :angel:, men ofta vågar jag gå emot den rädslan och göra det ändå. Det gör mig stolt över mig själv, även om det var en fånig grej som att ge sig iväg ensam på fjällvandring trots att jag låg vaken av mörkerrädsla hela första natten.
Ja någorlunda fysiskt modig är praktiskt och kul. Är med, inte jättemycket men höghöjdsbanor och lite glada hästar nivå. Klättra och springa och promenader i mörker, branta backar med skidor.
 
Jag har lätt för att hitta ljusglimtar i livet och är rätt bra på att trycka undan irriterande småsaker. Jag har också en god självkänsla. Jag tror att det gör mig lyckligare än de flesta.

Utseendemässigt så är det kanske mina höga kindben och ögonfransarna som är rätt så mörka och långa.
 
Jag gillar att jag är ganska kort så jag kan rida ponny :love:
Även att min kropp är rätt tålig och läker fort när den väl får sig en törn. Ofta blir läkare lite förvånade över hur snabbt jag läker.
 
Jag gillar mitt hår, det växer på bra och har bra kvalitet och passar både som slarvig vardagsknut och festfin utan större ansträngning.

Gillar min kroppstyp också, något kortare och "rejäl". Tänk neandertalare 😁 var smal och stark i ungdomen, har mer hull nu men fortfarande grundstark trots att kroppen fått sig många smällar genom åren.

Tycker om min kropp överlag, den gör sitt bästa.
 
Allra mest tycker jag om min intelligens. Jag tycker också om min förmåga och mod att tänka ur andra perspektiv än de gängse.

Fysisk tycker jag om att vara lång, jag skulle gärna varit ännu längre än 176 cm. Jag är också nöjd med mina höga kindknotor och att jag har kvar mitt utseende trots att jag är 60 om några år.
 
När det gäller mitt utseende så är jag framförallt nöjd med att jag är jag. Och framförallt efter att ha klippt håret riktigt kort så kan jag titta mig i spegeln och säga "Ah, där är JAG". Tidigare har jag aldrig känt mig bekväm med att se mig själv, det har alltid varit något som skavt. Nya frisyren förändrade extremt mycket i hur jag ser på hela mig. Sedan har jag alltid gillat att det inte finns någon som ser ut precis som mig (vad jag vet). Därför har jag aldrig haft tanken på att tex ändra näsan för att få den mer som någon annans eller så.

Annars gillar jag för det mesta att jag är ganska mycket av allt :p Att det går adhd-snabbt, att jag samtidigt ser detaljer på autistisk nivå och kan tokfokusera på saker, att jag kan lära mig massvis om vad som helst och i rätt miljö har en miljard (realistiska) idéer på hur man kan förbättra precis vad som helst. (Det är dock väldigt dubbelt, för allt sådant gör också att jag hatar mig själv ungefär femtio gånger per dag, när jag känner att jag bara står still och stampar. Men jag vill samtidigt inte vara på något annat sätt. Tror jag.)
 
Det finns ingenting i mitt utseende jag är tillfreds med, men ägnar inte det så mycket tankemöda. (Exet påpekade i början av vår relation att jag inte ser specielt bra ut men kan klä mig så det inte märks :laugh:)

Nöjd är jag över att jag är en bra talare och föredragshållare och kan uttrycka mig. (farligt att skriva på ett forum där enda kommunikationsvägen är just skrift :rofl: )
Men så har jag övat i många år, som utbildare, konferencier, guide etc.
 
Annars gillar jag för det mesta att jag är ganska mycket av allt :p Att det går adhd-snabbt, att jag samtidigt ser detaljer på autistisk nivå och kan tokfokusera på saker, att jag kan lära mig massvis om vad som helst och i rätt miljö har en miljard (realistiska) idéer på hur man kan förbättra precis vad som helst. (Det är dock väldigt dubbelt, för allt sådant gör också att jag hatar mig själv ungefär femtio gånger per dag, när jag känner att jag bara står still och stampar. Men jag vill samtidigt inte vara på något annat sätt. Tror jag.)
Just det du beskriver om tempo, idéspruta, förmåga att urskilja detaljer är sådant som jag verkligen uppskattar i vänner och kollegor. Det ger mig en känsla av att vara team stålmannen, tillsammans klarar vi vad som helst och ja lite klyschigt, att jag flyger fram.
 
Jag är väldigt nöjd över min kreativitet och konstnärliga tänk. Jag är också bra på att se form och utvärdera form. Bra saker att ha som keramikkonstnär. 😊

Utseendemässigt gillar jag min näsa typ.
 
Insidan: Att jag är positiv, optimistisk, fyndig och socialt kompetent.

Utsidan: Mitt hår som behållit sin naturligt blonda färg och är väldigt lätthanterligt även när det är så långt som det är nu (ner till ländryggen), vilket innebär att jag aldrig behöver lägga pengar på dyra frisörbesök. Mina ögon som är stora, blåa och uttrycksfulla.
 
Det finns mycket jag är nöjd med när det kommer till mig själv. Att jag är driftig och självständig och relativt smart. Klarar mig liksom och jag passar in i vilken miljö man än sätter mig i. Hur jag blev så vet jag inte, men så är det. Trivs lika bra på bal som på mc-festen eller styrelsemötet.

Kroppsligt så är jag nöjd över min hy. Har bra hy och gör ingenting speciellt för att den ska vara så. Tvättar med tvål och smörjer in med avokadoolja för jag har trots allt relativt torr hy. Sen är jag nöjd med mitt hår, är snart 46 år gammal och har väldigt få gråa hår, långt, mjukt men fylligt. Jag är också nöjd över min längd, min muskelstyrka då jag är naturligt stark och lite sånt.
 
Jag är nöjd med min hjärna och tankeverksamhet som gör att jag är framgångsrik på jobbet. Min kropp generellt och vad den orkar med i träningsväg, trots diverse trasigheter som kommit med åren. Utseendemässigt gillar jag min näsa, mina kindben och att håret håller sig tjockt och mörkt fortfarande.

(Jag har haft rejäla issues med både mitt utseende och självkänsla som yngre, så jag har fått jobba med att se på mig själv med snälla ögon. Det blir allt lättare med åren även om det inte alltid funkar)
 
Vad jag är nöjd med. Börjar med något banalt så gillar jag verkligen hur mina ögon har utvecklats. Tycker verkligen om dem.

Sen tycker jag om min förmåga att analysera stora mängder av information och sortera och synliggöra det. Sant att snabbt analysera komplexa system och göra ritningar av dem. Resterna av min matematik flrga gillat jag också. Speciellt när det kommer till att skapa logiska kretsar och sanningstabeller
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 746
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp