Mp3=Olagligt???

_Runaway_

Trådstartare
Det ska ju typ bli olagligt att ladda ner musik från nätet typ i juli. Men det innebär alltså att man inte kan använda sin mp3 utan att börja betala för varenda låt??? Är det alls någon idé att köpa mp3 nu då? Jag är nästan säker att jag ska få en nästa söndag på födelsedagen, men nu blir jag tveksam till om jag vill ha en! Någon som vet/tycker något?
 
Sv: Mp3=Olagligt???

Du kan ju ladda över låtar från skivor till den..?
Fast det är ju iofs inte lika roligt :P
 
Sv: Mp3=Olagligt???

Då måste man ju ändå köpa/få tag på skivorna, så då försvinner ju det praktiska liksom.
 
Sv: Mp3=Olagligt???

det har väl aldrig riktigt vart lagligt att ladda ner musik vad jag vet. knappast nytt med tanke på att en polares släkting åkte på ett par tusen i böter för nerladdad musik...
 
Sv: Mp3=Olagligt???

Jo, det är lagligt att ladda hem musik. Dock får man inte dela med sig av musik eller bränna ut för att sälja osv så det blir väl rätt olagligt ändå iom att man oftast måste dela ut för att kunna ladda hem.
 
Sv: Mp3=Olagligt???

Då var jag inte helt ute och snurrade ändå... hade bara inte alla bollarna på rätt plats! :D
 
Sv: Mp3=Olagligt???

att saker blir olagligt betyder ju inte att man inte kan göra det längre. Du kan ju fortfarande ladda ner musiken, men med risk att bli fast. Fast hela lagen är ju ohållbar som den är nu.

Personligen tycker jag väl att det inte är helt fel att man ska betala för musiken, men det är ju ett jävla jobb att fixa bra mp3-kopior från sina skivor. Mycket enklare att ladda ner då.

Men visst är det idé att skaffa sig en mp3-spelare. Du får väl ladda ner så mycket du kan tills lagen trädder i kraft. Mest för att jävlas då :devil: :p
 
Sv: Mp3=Olagligt???

Det är inte ens bestämt att lagen ska träda i kraft..
Just nu pågår det en frivillig bojkott också.. Så ska bli intressant hur länge den lagen håller =)
Sen är det bestämt att de inte får lov att använda statliga resurser för att sätta dit folk som bryter mot den eventuella lagen.. Såvida ni kanske inte sitter med alla musikalbum som släppts från 2000 och framåt :smirk:

Så, klart du ska ha en mp3spelare! Finns ju inget bättre egentligen! =)
 

Liknande trådar

Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 865
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Skulle vilja köpa mina ca 10 favorit låtar att ha på mobilen men kan inte hitta någonstans att köpa dom på. Det verkar som om på dom...
Svar
0
· Visningar
382
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 027
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp