A

Anteya

Jag har småproblem och hittar ingen passande tråd.

Haren film jag vill bränna ut, den ligger i .mp4 format och går inte att bränna ut så. Hur konverterar jag den filen till ett format som Nero kan bränna ut?


Ett annat problem jag har är att många filmer ligger i olika format.
Det kan vara tex. 30 filer i .BUP .VOB .IFO som är blandat och skapar tillsammans en film med subs och sånt där. Hur tusan ska jag göra för att konvertera dom? Det är omöjligt att bränna ut ett 30-tal filer i olika format... eller?
 
Sv: mp4 - dvd

Ang. mp4 så använd avisynth.

.BUP, .VOB och .IFO är de filer som bygger upp en dvd, dvs de behöver inte konverteras. Välj, i Nero, att bränna DVD Video och lägg de filerna i mappen VIDEO_TS.
 
Sv: mp4 - dvd

Tack!
Förmodar att det går utmärkt att googla på avisynth för att ladda hem(?)/använda.

Hur menar du med att lägga filerna i mappen VIDEO_TS?
Jag antar att det inte är nero express du talar om då? Jag är i princip helt grön på den där fronten med att bränna skivor och så så jag förstår inte mycket än så länge.
 
Sv: mp4 - dvd

Hur menar du med att lägga filerna i mappen VIDEO_TS?
Jag antar att det inte är nero express du talar om då? Jag är i princip helt grön på den där fronten med att bränna skivor och så så jag förstår inte mycket än så länge.
I express är det ännu enklare, bara välj att skapa dvd video och lägg till bup, ifo och vob-filerna.
 
Sv: mp4 - dvd

Då borde det väl räcka med den mappen som filerna redan ligger i?!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 767
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 185
Senast: Cilva
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 703
Senast: Mitra
·
I
IT & mobiler Behöver nån vänlig själ som vill hjälpa mig lite. Brukar ladda hem filmer från nätet, men de tar ju lite plats på datorn. Hade tänkt...
Svar
7
· Visningar
2 726
Senast: Renkött
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp