mrsa screening

Sv: mrsa screening

Det jag läste om det verkar vara en serie prover som man får lämna, inga större konstigheter.

När jag gjorde det för några år sedan så var det prov från näsa, svalg och perineum (området mellan analöppningen och könet). Provet tas med en liten pinne som skrapas mot slemhinna i näsa och svalg och huden i perineum. Det i underlivet brukar man få ta på sig själv. Inga blodprover. Inget att vara nervös för :)

Jag är alltid nervös när jag ska till vårdcentralen eller sjukhuset. Tur att det är så sällan :D

Men ja näsa, svalg och perineum var det. Det gick bara bra men jag avskyr pinnar i halsen!

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 536
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
697
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 831
Senast: Raderad medlem 147980
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara... 2
Svar
27
· Visningar
1 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka