MSN användare m autosvar?

Dandylinn

Trådstartare
Någon addade mig på msn under användaren evelynecovery46@hotmail.com
för en liten stund sedan. Tänkte höra här om det är någon som råkat ut för samma sak..är förmodligen någon snusik typ som tycker att den är rolig.

Det som gjorde mig förvirrad är att jag fick osammanhängande svar som dessutom kom väldigt fort..Hur kan man dessutom skriva långa svar på knappt 1 sek liksom?

Frågade vem personen var då jag inte kände igen emailadressen och får svar på engelska..Kopierar allt som den skrev:


Evelyne säger:
hey, hows it going?
Evelyne säger:
i'm 20/f your a male right? (Redan här blir det knepigt, jag är inte en kille)
Evelyne säger:
nice, I just got off work and finally got some time to relax which site did i msn you from again?
Evelyne säger:
I know a way we can chat and have a better time.. do you cam?
Evelyne säger:
Well i don't do yahoo cam or any other cam because i have been recorded before... But i do know one site you can watch me on cam, that assures me no one records...
Evelyne säger:
I mean... Do you want to see me on my cam?
Evelyne säger:
Ok go to http://www.freecamlink.net/ar56 accept the invite on the page baby
Evelyne säger:
sweet, fill out the info ur info.. i can not wait for you to see me baby let me find something nice to wear
Evelyne säger:
its the sites policy to ensure no minors get access to the site, so they might ask for CC to verify your age babe.
Evelyne säger:
What color Panties do you think i should wear? i might have you favorite color here somewhere...
Evelyne säger:
Your such a good boy, i'm gonna show you what good boys deserve.. you can tell me to do anything you want me to do!
Evelyne säger:
Ok let me know when you get in so I can invite you directly to my cam.
Evelyne säger:
u have to enter a cc, atm, or debit card so they can tell your of age, thats the ony way to see me sweety

Min enda fråga under hela denna "konversationen" var: Vem är du och hur har du fått tag på min mailadress?

Som ni ser är det väldigt osammanhängande svar.

Vad vill personen åt?
Pengar kanske?

Någon fler som råkat ut för detta?

(Vet inte riktigt vars jag skulle lägga tråden då jag aldrig skrivit här innan)
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Yes, råkat ut för exakt samma skit. Fattade att det var en bot efter typ 2 rader och blockade. :p
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Hm..Har aldrig hört eller råkat ut för liknande tidigare..

Vad/vem sitter bakom och vad vill den?

Vad är syftet liksom?

Skitstörande i alla fall:p
 
Sv: MSN användare m autosvar?

En killkompis var med om det för någon dag sedan.

Jag har fått jättemånga addningar (eller vad man säger) senaste tiden från liknande adresser. Ibland kommer det upp 5 stycken på en gång, blockar direkt.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jag har fått jättemånga addningar (eller vad man säger) senaste tiden från liknande adresser.

Jag har också blivit addad flertalet gånger av addresser som sett lite halvskumma ut. Är jag inte säker på vem personen som addat mig är brukar jag (paranoid som jag är :p) först slänga iväg ett mail och fråga. Virus, botar, pervon som addat på måfå och annat elände vill jag inte ha.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

-KL-

Är väl inte helt hundra på vad en bot är..men har läst lite på nätet nu vad en bot kan göra..

Vi har ett bra virusskydd som inte ska släppa in sånt här tydligen, vet inte vad det heter men det ska inte släppa in nåt skadligt alls då vi har företagsdatorer i huset..Ska vara väldigt bra med andra ord.

Så till frågan, behöver jag oroa mig och kan den ha gjort skada?
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jag har fått många sådana, det är bara att blocka.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jag råkade ut för det alldeles nyligen med. Blev aningens irriterad först, men en vän talade om att det var en bot och att det bara var att blocka. Var dock tvungen att fortsätta prata, och ställa frågor. Boten blir knäpptyst tillslut, hon är nog bara programmerad till ett fåtal meningar ;)


Tror inte du behöver oroa dig för något skadligt om du inte klickar på länken.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Ja, den slutade prata efter ett tag för mig också.

Och, jag klickade inte på länken :)

Blev bara lite nojjig nu då jag läste på nätet vad en del botar är till för..ex övervaka vilka sidor man går in på, typ banksidor - där de kan sno id till bankkonto, koder osv.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Nej, jag har inte råkat ut för något sådant.

Men, en fråga till alla här (sorry för eventuellt smått trådkap)
Accepterar ni verkligen msnförfrågningar från allt och alla, även adresser ni inte känner till?
Jag har nämligen alltid gjort så att jag enbart ger ut min msn till de jag vill prata med och låter inte någon okänd adress adda mig, just för att slippa all "skit".
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jag accepterar alla, eftersom min msnadress finns ute på typ alla ställen jag är medlem på. Bara kul om någon därifrån vill prata med mig.

Nackdelen är ju att adressen sprids ut till dejtingsidor osv... Så vem som helst kan adda en i slutändan, men det gör inte mig något. Jag har fått vissa guldklimpar tack vare att folk bara addat.. :)
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jag brukar inte göra det, men har kompisar som brukar byta adresser i mellanåt, typ att gamla namnet var för tråkigt, konstigt eller att de ville byta namn helt enkelt på adressen.

Det var därför som jag accepterade en okänd adress den här gången.
Jag har heller inte min adress ute någonstanns så av den anledningen accepterade jag då det annars bara är mina nära som vet vad jag har för adress.

I fortsättningen kommer jag inte att acceptera utan folk får i så fall
fråga varför jag nekade.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Inte om jag misstänker att det är en bot. Accepterade allt och alla innan men man får så jävla mycket kontakter man aldrig pratar med då :p Det känns lätt onödigt att ha flera hundra kontakter man aldrig kontaktar liksom :angel:
 
Sv: MSN användare m autosvar?

BLOCKERA direkt när ni får förfrågan och ANMÄL som spammare!!! Får såna hela tiden och anmäler dem som spam direkt..
De är förmodligen ute efter inloggningsuppgifter och liknande.. speciellt när de ber dig trycka på en länk! Jag hoppas ingen trycker på länkarna..
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jag blev addad, dock annan adress. Jag ballade ur och sa åt dem att ta bort adressen. Jag ställde andra frågor som jag fick svar på men inte hur denne fick tag på adressen... Sen hörde jag aldrig av henne efter att ha sagt åt denne att ta bort mig från registret.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Råkat ut för minst 10 såna vid det här laget! Så varenda användare som lägger till mig tackar jag nej till samt blockar och anmäler för spam.

Kanske dags att göra en ny adress? Fast iofs, gjorde en ny mail för några månader sen för jobbsökande men får bara en jävla massa skräppost!
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Det hjälper inte, har läst på ett annat forum om någon som just skapat en ny adress. Gett ut den till två personer and thats about it. Men som ändå får massa addningar av det där tjaffset.

Men jag övervägde att göra det jag med, tills jag läste det där x)
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Jo jag har fått två sådana, första gången accepterade jag och skrev med en tjej som ville att jag skulle komma och se när hon hade sin strippshow i ett chattrum, hon skulle visa allt för mig. Sen skickade hon en länk och sa att första gången jag loggade in skulle det kosta men sen skulle hon hjälpa mig att få vara med gratis. Självklart så klickade jag inte på länken och blockerade + raderade henne. Dröjde sen några dagar innan jag fick en ny förfrågan från en adress jag inte kände igen - valde att inte acceptera.
 
Sv: MSN användare m autosvar?

Skulle precis skriva en tråd om detta själv.

Får dagligen konstiga länkar ifrån personer på min msn, så just nu är flera blockade eftersom dom inte har begripit efter flera påpekningar att dom skickar viruslänkar och annat skräp.

Men nu får jag istället en massa förfrågningar på min msn som jag säger nej till, eftersom namnen är så knepiga (misstänker att det är något lurt). Får ni ockås konstiga "vänner-förfrågningar"?
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Sarah415
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
623
  • Artikel
Dagbok Sing me to sleep Sing me to sleep I'm tired and I I want to go to bed Sing me to sleep Sing me to sleep And then leave me alone Don't...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Har funderat en stund på om jag ska posta en dikt jag skrev ikväll och blev lätt road nu när jag oroar mig för att ångra mig om jag gör...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp