Multitalang sökes

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Anzzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 647

Anzzie

Trådstartare
Sto e. Briar-Bellini söker fin hingst...

Funderar på betäckning till våren på min 05:a
Hon kommer hamna på ca 165cm som vuxen, så det ska inte vara en hingst som lämnar för små avkommor.(Belliniblodet som spökar)
Hon är ganska feminin mkt bra hals, bra kors typen är bra varken grov eller spetig. Dock viktigt med en hingst som ger bra ben.

Vill ha en avkomma med både gångarter och hoppkapacitet.

egna funderingar är Casir Ask, Ludwigs champion bl.a

Sv: Multitalang sökes

En annan multitalang är Nobel 994 som står på Gränsbo.

Har betäckt mitt sto som har talang för både dressyr och hoppning med honom och hoppas på en multiavkomma :D

Jag hade nog funderat ordentligt på Cortus (Hästaks hingst), han lämnar trevliga hästar med både hopp och mkt gång. Ska nog inte ha ett för tungt sto bara då de inte brukar bli jättelätta i typen.
Highligt är som sagt innan också en förvärvare av gott temperament, pigga glada hästar som rör sig och hoppar bra men där bör man definitivt ha ett lättare sto då de gärna blir burkiga (vi hade en som i vuxen ålder ser ut som en kortbent flodhäst, helsystern är ngt lättare och långbentare).
Camaro M lämnar också dubbelt samt lättar upp typen men ska nog ha ett sto med mkt bra psyke då de kan vara lite vassa. Qalles avkommor har varit jätte-käcka vad jag sett än så länga.
Vad är kriterierna exteriört, det är nog vad jag hade funderat opå eftersom det finns mkt trevliga hingstar som präglar avkommorna mer eller mindre exteriört också.

Qalle, Nobel , Camaro M, Highlight men även Lacteur tror jag skulle passa om man kikar på hans stam.

Efter att ha sett Greetings på breeders så tycker jag att du ska satsa på Don Romantic! :love:
Greetings så dock inte ut att vara så hög när man stod nära..

(har dock inte jämfört stammarna).

Men Don Romantic är väl inte särskil multi-talang ?

Jag tänkte direkt på Lucky Point, visserligen hoppstammad, men har bra gång också. Och betyg 9 på benen.

Lucky Point har jag inte tänkt på....men låter intressant...
Var finns han?

"ancan" Lácteur är en hingst som jag funderat på, nån som vet om han kommer vara tillgänglig i Sverige nästa år??

jag har inte hört ngt om det ännu, men man kan ju hoppas.
De föl jag såg efter Lacteur på fölmönstringarna iår var överlag av mycket bra modeller.

Lucky Point skulle absolut vara ett bra alternativ!

Liknande trådar

Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
4 226
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 680
Senast: Jealle
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med... 2
Svar
31
· Visningar
5 149
Senast: Nafayette
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 930
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka