Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska köpa en munkorg/betesmask till min häst inför sommaren. Någon som har erfarenhet av Börjes modell? Eller någon annan som är bra? Den måste vara hållbar och sitta BRA på grimman, fånghäst som absout inte ska ha några skrovmål. Får kosta mycket om det så vill.
Jag vet att det var någon förra sommaren som hade ett "recept" på hur man gjorde en munkorg själv. Smart och enkelt (o billigt)! Sök så får du se om den finns kvar!
Vi har munkorgen från Börjes (samma model som Piraja visade *pekar uppåt*) till våra shettisar och till dem har de funkat jättebra, suttit bra, de har inte fått skav osv, men de har bara haft den på sig i genomsnitt varannan dag. Hållbar, haft den i flera år.
Till fjordingen däremot som borrar ner huvudet i marken, ställer sig med båda framhovarna på munkorgen och sen drar upp huvudet, där överlevde den inte många timmar..
Beror med andra ord helt på hur tolerant din häst är. Bestämmer den sig för att inte ha munkorg på sig så spelar det ingen roll hur bra den sitter eller hur dyr den är, för då åker den av i alla fall. Detta måste du väl dock prova för att veta.
Har upplevt det som om de flesta hästar (utom tjurskalliga fjordhästar )funkar bra med munkorg.
Trädgård & Växter Min experiment-potatis verkar vara pigg på livet :up:. Nästa år får jag köpa riktig sättpotatis. Detta var bara fem små stackare som...
Ekonomi & Juridik Detta vore bra tycker jag. Vi hade en incident i stallet där en häst var inackorderad. Plötsligt väcktes misstankar mot ägaren då hon...