Munsanering

Mitt tips framöver är Oticurant, jag var väldigt skeptisk men det är fantastiskt bra att hålla efter öronen med, min öronhund har inte haft en enda omgång med problem sen jag började med det.

Ja... Jag har dock fått det tipset tidigare (höstas? minns inte...), och det har inte funkat för honom tyvärr. I början var det rätt bra, och han slapp ju oljan/fukten i öronen. (Och vi var båda väldigt nöjda med att det inte var obehagligt för honom att få det i öronen!) Men efter ett tag (par månader? varför skriver jag inte ner saker?! :banghead:) var det en massa pulver kvar i öronen, alltså lager på lager med pulver"kakor". Och det kom inte plötsligt utan blev stadigt mer och mer under användningen. Jag blev orolig för hur det såg ut längre ner och slutade pulvra och sköljde ur öronen ordentligt några dagar i rad. Om den stora mängden pulver som blev kvar berott på en otit så rådde öronrensningen bot på det i alla fall, öronen blev rena och fina och okliiga. Sen dess har jag använt Epi-Otic emellanåt, som han visserligen inte gillar något vidare men som har hållit hans öron i god form (vad det verkat).

Men så slog ju det här upp på bara några dagar! :(
Dubbelsidig otit med... *läser i papperet*... måttlig mängd svartbrunt sekret (om det där var måttlig vill jag inte se riklig!), jästsvampsmanifestation. Och jag blir rätt orolig för dubbelsidig otit pga svamp, det låter allergiiiiiiiii för mig.
Det är dock knappast sannolikt att den här har legat och lurpassat hela året för att blossa upp ordentligt först nu, så av någon anledning fick jag aldrig till mirakelpulvret som sagt.
 
Ja... Jag har dock fått det tipset tidigare (höstas? minns inte...), och det har inte funkat för honom tyvärr. I början var det rätt bra, och han slapp ju oljan/fukten i öronen. (Och vi var båda väldigt nöjda med att det inte var obehagligt för honom att få det i öronen!) Men efter ett tag (par månader? varför skriver jag inte ner saker?! :banghead:) var det en massa pulver kvar i öronen, alltså lager på lager med pulver"kakor". Och det kom inte plötsligt utan blev stadigt mer och mer under användningen. Jag blev orolig för hur det såg ut längre ner och slutade pulvra och sköljde ur öronen ordentligt några dagar i rad. Om den stora mängden pulver som blev kvar berott på en otit så rådde öronrensningen bot på det i alla fall, öronen blev rena och fina och okliiga. Sen dess har jag använt Epi-Otic emellanåt, som han visserligen inte gillar något vidare men som har hållit hans öron i god form (vad det verkat).

Men så slog ju det här upp på bara några dagar! :(
Dubbelsidig otit med... *läser i papperet*... måttlig mängd svartbrunt sekret (om det där var måttlig vill jag inte se riklig!), jästsvampsmanifestation. Och jag blir rätt orolig för dubbelsidig otit pga svamp, det låter allergiiiiiiiii för mig.
Det är dock knappast sannolikt att den här har legat och lurpassat hela året för att blossa upp ordentligt först nu, så av någon anledning fick jag aldrig till mirakelpulvret som sagt.
Vad tråkigt att det inte fungerade för er... :( Jag är som sagt överlycklig att äntligen har hittat något som fungera så jag rekommenderar det till alla :o Men det ska sägas att jag är nog en aning slarvig med varje vecka utan låter det gå lite längre emellan när allt ser fint ut. Det är ett elände med hundöron.. Våran förra fick vi lov att ta odling på för att hitta exakt vad som var problemet och sen gå på med en rejält starkare medicin, innan så var han mer eller mindre konstant dålig i sina öron.:crazy:
 
Varit på återbesök för öronen: jättefint läkta! :up:
(Tack och lov, tycker både jag och hundstackaren. Inga mer svidande droppar i öronen...)

Jag måste bara säga: vi går till världens bästa veterinärer! :love:
Jag grät redan i bilen på väg dit (igen...) och var så rädd att jag skakade i väntrummet så till den milda grad att jag fick till något slags resonans i bänken jag satt på som skapade intressanta trumekon mot väggarna. Men när det väl var vår tur så var de helt fantastiska, in med Monster, upp på bordet, titt i ena örat, titt i andra örat, klart, nu kan han gå ut igen! Kan inte ha tagit mer än två-tre minuter kanske. Monster var jätteduktig, hoppade själv upp på bordet, satt stilla när veterinären körde ner tittsaken i öronen, protesterade inte ens litegrann - visst, han var inte bekväm med det hela, men han var heller inte panikslagen. Och veterinären höll igång ett pluttenuttefnuttesötgullprat med hunden konstant från det han kom in, så han hela tiden skulle veta var han var och att han inte tänkte anfalla. Såååååååååååååååååå skönt att han får sådan förståelse, och så otroligt bra det gick - jag trodde inte det var goda chanser att veterinären skulle få titta i öronen på ett vaket Monster, men det gick som en jäkla dans! :bow: :bow: :bow:

Nu ska jag bara gömma mig i ett hörn några minuter och grina ut det sista av adrenalinet, så kanske jag kan funka resten av dagen också... :o
 
Och veterinären höll igång ett pluttenuttefnuttesötgullprat med hunden konstant från det han kom in, så han hela tiden skulle veta var han var och att han inte tänkte anfalla
Aha det är därför de håller på med det? Jag brukar be dem sluta med det eftersom det varvar upp huliganen till max, så han blir som en gummiboll som frågar" ska vi leka nu, vad ska vi leka, leka tafatt? Jag måste hitta en leksak till den där som snackar" :rofl: På Min klinik har de koll på det nu och kör mer bestämt med honom. :D
 
Aha det är därför de håller på med det? Jag brukar be dem sluta med det eftersom det varvar upp huliganen till max, så han blir som en gummiboll som frågar" ska vi leka nu, vad ska vi leka, leka tafatt? Jag måste hitta en leksak till den där som snackar" :rofl: På Min klinik har de koll på det nu och kör mer bestämt med honom. :D

Haha, ja jag kan mycket väl tänka mig att det kan få hundar upp i varv! Om någon Monster känner gör så mot honom blir han också alldeles hispig och ska hämta hela världen, men när han är misstänksam/osäker så är det helt strålande för honom. Han får en konstant "jag är inte farlig"-ström från tonfallet och kontakten, samtidigt som Den Läskige omöjligt kan vara ute efter att försöka smyga runt honom för att anfalla bakifrån när hen håller låda hela tiden. :up:
 
Haha, ja jag kan mycket väl tänka mig att det kan få hundar upp i varv! Om någon Monster känner gör så mot honom blir han också alldeles hispig och ska hämta hela världen, men när han är misstänksam/osäker så är det helt strålande för honom. Han får en konstant "jag är inte farlig"-ström från tonfallet och kontakten, samtidigt som Den Läskige omöjligt kan vara ute efter att försöka smyga runt honom för att anfalla bakifrån när hen håller låda hela tiden. :up:
För huliganen har det aldrig gått upp att det skulle kunna finnas någon i hela den här världen som inte älskade honom fullständigt, han är lika generös med sin kärlek till allt och alla utan några som helst gränser... :meh: Då får jag vara en elak matte och tala om att man inte alls får tungkyssas med alla som råkar komma inom en tio meters radie... :devil: :D Men jag är oändligt tacksam för det även om man ibland skulle önska att han kunde älska med lite större urskiljning... :cautious:
 
För huliganen har det aldrig gått upp att det skulle kunna finnas någon i hela den här världen som inte älskade honom fullständigt, han är lika generös med sin kärlek till allt och alla utan några som helst gränser... :meh: Då får jag vara en elak matte och tala om att man inte alls får tungkyssas med alla som råkar komma inom en tio meters radie... :devil: :D Men jag är oändligt tacksam för det även om man ibland skulle önska att han kunde älska med lite större urskiljning... :cautious:

Heh, man kan ju få det bästa från två världar och ha en hund som tror att alla han inte känner tänker attackera honom (och anfall är bästa försvar...), medan alla han känner ska hälsas på genom flygande tacklingar, tvätt av öron och näsborrar, knäklättring, och apporterade 20kgs-saker som släpps på fötterna...
 
Heh, man kan ju få det bästa från två världar och ha en hund som tror att alla han inte känner tänker attackera honom (och anfall är bästa försvar...), medan alla han känner ska hälsas på genom flygande tacklingar, tvätt av öron och näsborrar, knäklättring, och apporterade 20kgs-saker som släpps på fötterna...
:D Jag tror jag håller mig till min älskar hela världen galning... :angel: Som dessutom inte ens kan apportera stora saker :up: Det han bär runt på är sin filt och den är ganska mjuk! :up:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna. Tänkte börja med Maggan, som...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: kma
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 045
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 619
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp