Munskydd

Kan du tänka dig att bära munskydd?

  • Ja

  • Nej

  • Vet ej


Resultat syns endast efter röstning.
Detta är ett annat företag och annan bransch som precis tillåtit munskydd från att det varit helt förbjudet pga fhm inte rekommenderar detta. Vissa företag tolkar det som att man inte ska använda det.
Fast det står ju ingenstans att det har varit förbjudet på SJ så jag förstår inte hur du och det företag du jobbar på kan få det till det bara för att det inte är en rekommendation? De säger ju aldrig att de rekommenderar att man inte använder munskydd.
 
Detta är ett annat företag och annan bransch som precis tillåtit munskydd från att det varit helt förbjudet pga fhm inte rekommenderar detta. Vissa företag tolkar det som att man inte ska använda det.
Hur de tolkar saker kan knappast myndigheterna lastas för.

Med tanke på att det finns risk att munskydd bidrar till smittspridning om de används fel så måste användning av dem på arbetsplatsen följas av väldigt tydliga instruktioner. När det gäller personer som i jobbet möter andra människor kan jag tänka mig att det är en anledning till förbud mot munskydd på sådana arbetsplatser. Vem är ansvarig om personalen hanterar munskyddet felaktigt när hen möter kunderna? Exempelvis drar munskyddet på och av, tar i det/tar sig i ansiktet, återanvänder samma engångsmunskydd eller använder ett munskydd som blivit vått.
 
Detta är ett annat företag och annan bransch som precis tillåtit munskydd från att det varit helt förbjudet pga fhm inte rekommenderar detta. Vissa företag tolkar det som att man inte ska använda det.
Nej företaget har valt att förbjuda munskydd. Det sitter inte idioter i beslutande positioner, de vet mycket väl att det är upp till företaget hur de vill göra och även om de väljer att hänvisa till FHM så är det företagets beslut, ingen annans.

Sen kan man i och sig diskutera hur verksamt smittskydd munskydd är och om de verkligen gör nytta och i så fall om det är mer än marginellt. Med tanke på att länder med stora krav på munskydd verkar ha stor smittspridning så kan vi i vart fall konstatera att de inte har någon större betydelse.
 
Det stod att den fysiska distanseringen ökade, hur kan man vara säker på att det inte är den ökade distanseringen som gett effekt snarare än munskydden i sig? Även rutiner runt själva hanteringen av munskydd med tvätta händer mm kan ge effekt. Har man räknat bort den påverkan?
Studien i sig verkar världen över ses som en väl genomförd vetenskaplig studie åtminstone. Men jag vet inte exakt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Lisen Bratt Fredricson ställde frågan till Carl Hedin om han ville komma och hålla clinic under Jönköping Horse Show dröjde svaret...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: warg
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
865
Senast: Sedna
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp