Bukefalos 28 år!

Murade stall

Sv: Murade stall

Vi har precis fått gjort två murade boxar och jag är helnöjd med dessa! Har murat upp lecablock o sen putsat över, har dock inga hästar som slår i väggarna för jag har hört att leca ska vara rätt mjukt o lätt gå sönder.
Här e lite blider på mina boxar:
19058326.jpg

19058327.jpg

19058354.jpg

19058328.jpg

19058330.jpg
 
Sv: Murade stall

Sätter in bilder från mitt stall som är omgjort för 5 år sen. Är ett gammalt stall där det vart kor hästar och hönor.
Vi har murat halva väggen runt hela stallet.

Och så gjorde vi en liten mur på inner väggarna för att inte virket skulle bli fuktskadat av blött strö.

Själva stall delen på lagugården är gjord med granitblock. Mycket fint tycker jag. Men ser att det behöver tvättas, blivit grönt längst ner.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
944
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 293
Senast: Kilauea
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 737
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp