Bukefalos 28 år!

Murade stall

Sv: Murade stall

Vi har precis fått gjort två murade boxar och jag är helnöjd med dessa! Har murat upp lecablock o sen putsat över, har dock inga hästar som slår i väggarna för jag har hört att leca ska vara rätt mjukt o lätt gå sönder.
Här e lite blider på mina boxar:
19058326.jpg

19058327.jpg

19058354.jpg

19058328.jpg

19058330.jpg
 
Sv: Murade stall

Sätter in bilder från mitt stall som är omgjort för 5 år sen. Är ett gammalt stall där det vart kor hästar och hönor.
Vi har murat halva väggen runt hela stallet.

Och så gjorde vi en liten mur på inner väggarna för att inte virket skulle bli fuktskadat av blött strö.

Själva stall delen på lagugården är gjord med granitblock. Mycket fint tycker jag. Men ser att det behöver tvättas, blivit grönt längst ner.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag och min sambo har planer på att flytta till Umeå. Hur är det att ha häst där? Tips på bra stall (gärna med lösdrift alternativt...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Piglet82
·
Anläggning Går i tankarna att byta arbetsplats och flytta till Uppsala från Norrland och vill så klart i såfall ta med min häst. Hur ser det ut...
Svar
14
· Visningar
1 342
Senast: Oknytt
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 013
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp