Musikhjälpen 2023!

Ok ok! Hör ni! Om ni inte redan fattar grejen med Musikhjälpen!

Linnea Henriksson kommer in i buren. En fantastisk artist. Gör något med hela torget! Hennes närvaro i buren även när hon har slutat sjunga är något alldeles speciellt! Så självklar. Så kärleksfull. Så, ja låt oss säga helt fantastisk.
Som om inte känslorna stormar tillräckligt kommer det in en pojke som är elva år. En helt vanlig pojke kunde man tro. Men icke! Han har en bössa som i skrivande stund är uppe i över 170 000 och den fortsätter att ticka. Redan där förstår man att Malte ändå inte är en helt vanlig pojk.
När han självklart säger ja till att spela piano i buren efter att avslappnat pratat en stund så tänker man att han är både omtänksam och modig.
När han sen trycker ner sina fingrar mot pianot så får man gåshud exakt omgående! Ett helt magiskt stycke spelar han som en mästare! Och tårarna rinner. Och dom får rinna. För det är så vackert! Alltihop.
Efteråt står han på torget som en helt vanlig elvaåring. Men nu vet vi att han är något alldeles speciellt!
 
Jag lyssnar på Musikhjälpen på natten när jag arbetar, och på Tv när jag är vaken. Har önskat låtar varje år och har skänkt pengar till Katten Luffar Lasses bössa. :heart
(den ligger 2a)
 
Jag lyssnar på Musikhjälpen på natten när jag arbetar, och på Tv när jag är vaken. Har önskat låtar varje år och har skänkt pengar till Katten Luffar Lasses bössa. :heart
(den ligger 2a)
Vilken härlig katt!
Jag har startat en egen bössa i år som är uppe i 2190 kr vilket jag tycker är bra.
Men mina mesta pengar lägger jag i Pontus bössa! Han är alltid störst för mig.
 
Ok ok! Hör ni! Om ni inte redan fattar grejen med Musikhjälpen!

Linnea Henriksson kommer in i buren. En fantastisk artist. Gör något med hela torget! Hennes närvaro i buren även när hon har slutat sjunga är något alldeles speciellt! Så självklar. Så kärleksfull. Så, ja låt oss säga helt fantastisk.
Som om inte känslorna stormar tillräckligt kommer det in en pojke som är elva år. En helt vanlig pojke kunde man tro. Men icke! Han har en bössa som i skrivande stund är uppe i över 170 000 och den fortsätter att ticka. Redan där förstår man att Malte ändå inte är en helt vanlig pojk.
När han självklart säger ja till att spela piano i buren efter att avslappnat pratat en stund så tänker man att han är både omtänksam och modig.
När han sen trycker ner sina fingrar mot pianot så får man gåshud exakt omgående! Ett helt magiskt stycke spelar han som en mästare! Och tårarna rinner. Och dom får rinna. För det är så vackert! Alltihop.
Efteråt står han på torget som en helt vanlig elvaåring. Men nu vet vi att han är något alldeles speciellt!
Jag missade Linnea men Malte, alltså! Så jäkla duktig! :love:
 
Vi tittar mest hela tiden. Busar på auktion och har önskat låt.

Men, Linda verkar inte helt nykter nu tycker jag :eek:
 
Jag har aldrig tittat på musikhjälpen men jag förstår vad det går ut på.
Vilket väldigt många inte gör.
Expressen hade ett inlägg om luffar Lasse och folk tycker att pengarna ska gå till katthem och ifrågasätter personen som skapat bössan och tror att pengarna går in till den personen.
Så det kanske skulle göras tydligare vad det hela är så folk verkligen förstår eftersom folk tror att de som gör bössorna är dom som tar emot pengarna
 
Jag har aldrig tittat på musikhjälpen men jag förstår vad det går ut på.
Vilket väldigt många inte gör.
Expressen hade ett inlägg om luffar Lasse och folk tycker att pengarna ska gå till katthem och ifrågasätter personen som skapat bössan och tror att pengarna går in till den personen.
Så det kanske skulle göras tydligare vad det hela är så folk verkligen förstår eftersom folk tror att de som gör bössorna är dom som tar emot pengarna
Var och hur tycker du det ska göras?
Folk skulle ju kunna använda Google-funktionen innan de vräker ur sig.
 
Jag har aldrig tittat på musikhjälpen men jag förstår vad det går ut på.
Vilket väldigt många inte gör.
Expressen hade ett inlägg om luffar Lasse och folk tycker att pengarna ska gå till katthem och ifrågasätter personen som skapat bössan och tror att pengarna går in till den personen.
Så det kanske skulle göras tydligare vad det hela är så folk verkligen förstår eftersom folk tror att de som gör bössorna är dom som tar emot pengarna
Att folk är korkade kan ju inte musikhjälpen göra nåt åt.
 
Var och hur tycker du det ska göras?
Folk skulle ju kunna använda Google-funktionen innan de vräker ur sig.
Är det en artikel om det så kunde den förklara mera vad Radiohjälpen är och vad Musikhjälpen är så folk kanske förstår och därmed kanske också väljer att skänka pengar.
 
Frågan är väl om de som kommenterat ens läst artikeln om katten i fråga.
Fast läser man just expressens artikel så framkommer det inte vad Musikhjälpen faktiskt är utan bara att det kommit in pengar till katters bössa i musikhjälpen.
 
Fast läser man just expressens artikel så framkommer det inte vad Musikhjälpen faktiskt är utan bara att det kommit in pengar till katters bössa i musikhjälpen.
Fast har man något där uppe så förstår man väl att Musikhjälpen är någon form av ”hjälp” och använder Google.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vill du köra tandemsulky med världskusken Björn Goop, få en VIP-dag på Solvalla och en exklusiv signerad t-shirt med stjärnhästen San...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 826
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 934
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp