Muskelfång

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 864
S

speedygirl

Finns det verklgen något som heter så. Min häst fick det en gång och nu efter hand har jag fått veta att det var den sortens fång. Han hade ingen ökat puls, ingen feber, dagen efter kunde han gå ordentligt efter att han fått sin första spruta. Finns det någon som har varit med om muskelfång tidigare och kan berätta lite eller vet någonstans vart man kan läsa om det.

Sv: Muskelfång

har inte hört talas om muskelfång... bara foderfång, belastningsfång och förlossningsfång...

Vad berodde din hästs fång på?

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
549
Senast: Cattis_E
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 192
Senast: Mint
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 283
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka