Bukefalos 28 år!

Muskelknuta? Fettknöl?

movi

Trådstartare
En muskelknuta, ömmar den? Hur sitter den? Sitter en fettknöl i skinnet? Vi börjar med dom enkla, förhoppningsvis så är det något av dom.
Hittade en knöl på ryggen en bit bakom skulderbladen. Lyfter jag på skinnet så följer inte knölen med.
Stor som en enkrona, ganska platt och ömmar inte på eller runt.
Är lite nojjig på just knölar, då jag för 5 år sen tog bort hund med hudtumör.
Och yes, jag ska ringa vetten, men det får bli imorgon.
 
Det blir nog bäst att låta vetten avgöra vad det är.

Min gamling fick opererat bort 2 små tumörer som satt i huden på sidan vid revbenen. Det var 2 små svarta prickar, båda var godartade och han har inte fått fler. Det är nog 3 år sen och han ska fylla 15 år nu i september.
 
Hej! Fick du någon rätsida på knölen? Har hittat något liknande på lin hund och blev lite fundersam.
 

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag har en gammal tik hemma som är av blandras och är en omplaceringshund. Jag tog över henne när hon var runt 5 år och i år blir hon...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Nenne1
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·
Kropp & Själ Jag har gått och skaffat mig en irriterande knöl på en sena. Den sitter bakom fotleden i höjd med knölarna på var sida om foten och är...
Svar
16
· Visningar
1 854
Senast: Badger
·
Hundhälsa Klappade min lilla valp och kände något underligt på hans rygg, han har en seg knöl ca 2-3 cm bakom skulderbladen strax bredvid...
Svar
4
· Visningar
6 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp