Musklad o rund rumpa...

Megs

Trådstartare
...vill jag att min häst ska få.
Men hur?

Det vanliga man brukar höra är ju att man tex kan klättra etc.
Problemet här är bara att där jag bor/har min häst är det plattare än plattast. Inte ens den mista uppförbacke/sandtag/kulle så lång ögat kan nå och jag har heller ingen direkt möjlighet att åka till något ställe där det finns.

Någon där ute med tips om hur jag ska göra istället?
 
Sv: Musklad o rund rumpa...

Hoppa studs, träna cavaletti (höga), ryggningar..
Tjaa... Det var svårt! Men det var lite tips från mig! ;)
Vad är det för häst?
 
Sv: Musklad o rund rumpa...

HMMMM....ok, vi har inte riktigt börjat hoppa än (ska prova cavaletti idag).
Min häst är ett 8årigt fullblod som är under igånggsättning/omskolnig till ridhäst. Han gick löp fram tills 2004 men efter det han han i stort sett stått tills jag köpte honom.
men tack för tipset, ska kolla hur det går med cavalettin i eftremiddag
 
Sv: Musklad o rund rumpa...

Hej , oftast så kommer ju det av sig självt med rätt ridning och rätt foder :-)
Lycka till..
 
Sv: Musklad o rund rumpa...

Studshoppning, travcavaletti med lite upphöjda bommar. Korrekt dressyrarbete, med fördel varannan dag under en period i kombination med e-vitaminer.
 
Sv: Musklad o rund rumpa...

Ta la l al a... gjorde cavaletti övningar o ett par småhopp (ca 30-40cm) igår för först gången:bump: :bump:

Det gick väl inte 100% men var helt Ok o jag var nöjd med honom. Detta ska vi fortsätta med en eller ett par gånger i veckan.

tack för tipsen!!:idea:
 
Sv: Musklad o rund rumpa...

Vanlig god dressyr ridning och varierat arbete i skog och mark, - även där i balanserad form och avvägt tempo.

Har också ett fullblod och han hade noll rumpa men har nu en riktigt stor och go en - det är det enda jag gjort ridmässigt.

Han hoppas ytterst sällan och då oftast bara terräng bana eller små skutt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
5 807
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp