Musklad o rund rumpa...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Megs
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 459

Megs

Trådstartare
...vill jag att min häst ska få.
Men hur?

Det vanliga man brukar höra är ju att man tex kan klättra etc.
Problemet här är bara att där jag bor/har min häst är det plattare än plattast. Inte ens den mista uppförbacke/sandtag/kulle så lång ögat kan nå och jag har heller ingen direkt möjlighet att åka till något ställe där det finns.

Någon där ute med tips om hur jag ska göra istället?

Sv: Musklad o rund rumpa...

Hoppa studs, träna cavaletti (höga), ryggningar..
Tjaa... Det var svårt! Men det var lite tips från mig! ;)
Vad är det för häst?

HMMMM....ok, vi har inte riktigt börjat hoppa än (ska prova cavaletti idag).
Min häst är ett 8årigt fullblod som är under igånggsättning/omskolnig till ridhäst. Han gick löp fram tills 2004 men efter det han han i stort sett stått tills jag köpte honom.
men tack för tipset, ska kolla hur det går med cavalettin i eftremiddag

Hej , oftast så kommer ju det av sig självt med rätt ridning och rätt foder :-)
Lycka till..

Studshoppning, travcavaletti med lite upphöjda bommar. Korrekt dressyrarbete, med fördel varannan dag under en period i kombination med e-vitaminer.

Ta la l al a... gjorde cavaletti övningar o ett par småhopp (ca 30-40cm) igår för först gången:bump: :bump:

Det gick väl inte 100% men var helt Ok o jag var nöjd med honom. Detta ska vi fortsätta med en eller ett par gånger i veckan.

tack för tipsen!!:idea:

Vanlig god dressyr ridning och varierat arbete i skog och mark, - även där i balanserad form och avvägt tempo.

Har också ett fullblod och han hade noll rumpa men har nu en riktigt stor och go en - det är det enda jag gjort ridmässigt.

Han hoppas ytterst sällan och då oftast bara terräng bana eller små skutt.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 056
Senast: Amha
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?