Bukefalos 28 år!

Musklad och omusklad islandshäst

Sv: Musklad och omusklad islandshäst

Det finns massor med skog där med, längre bort, bok och barrträd och annat, först havet sedan heden och längre in bok sedan gran o tall o vad mer :-), lite av varje då så man rider för vad man känner för. Turridningsleder finns många av och det finns en förening som jobbar för detta:
http://www.ystadosterlensridled.se/
 
Sv: Musklad och omusklad islandshäst

Nej Vinur är inte heller så välutbildad än. Har börjat med lite sidoförflyttningar, tänka framåt nedåt, tölten är påbörjad. Sen får det mesta rulla på och komma efterhand :) Vill hellre göra få saker ordentligt, än många saker fel...

Det kan nog vara så att många hästar är fel tränade, att ingen riktigt vet hur en bra form är. Men om man tänker på hur hästar såg ut förr, så var dem ju enorma. Tänker mest på arbetshästar. Och dem reds ju inte i form och sånt precis :) Så det borde ju gå att muskla en häst utan att rida i form, om det nu är någon som oroar sig för detta :p

Gullan86: Där ser man tydlig skillnad på hästarna och deras muskler. Men hur menar du med "ridmuskler"? :)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 214
Senast: ildiko
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 278
Senast: xfie
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp