Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter väl som ett fejkmejl i allra högsta grad?Idag fick jag ett mail från FB att mitt 'business account' är låst. Grejen är att jag aldrig haft ett business account. Försöker hitta information om hur jag bara tar bort det. Något är definitivt underligt.
Det låter väl som ett fejkmejl i allra högsta grad?
Oj, har du klickat på en länk?? Det hade jag aldrig vågatLänken går till FB definitivt
Oj, har du klickat på en länk?? Det hade jag aldrig vågat
Det är bara lurendrejeri även om du har konto eller ej. Orka bry sig.Ja, men det är FB helt säkert. Nåja, det säger att kontot är stängt så då låter jag det vara. Jag har haft problem med FB tidigare också. Något är definitivt underligt med idiotin.
Är mejladressen verkligen en FB-adress eller är det "en som låtsas" och är något skumt om du kikar noggrannare?
Sådant skräp får jag titt som tätt. Delete, delete, delete - aldrig att jag lägger energi på sådana skumma saker! Skulle aldrig i livet drista mig till att klicka på länkar i sådana mejl heller...Jag har fått liknande mail i över 2 månader nu om att mitt iCloud kommer raderas.
-"Vi har blockerat ditt konto! Dina foton och videor kommer att raderas den 13 augusti 2025. Vnligen svara"
Och då har jag inte ens iCloud![]()
Men vad är problemet då, om det nu skulle vara något riktigt? Du har aldrig skapat ett business konto. Du vill inte ha ett business konto. Ditt icke-existerande business konto är nu låst. JahaDet är en riktig FB address. Måste hitta en kompis på FB och se om de har sett något förändrat. Antagligen någon som skapat en massa skamming konto. Att få hjälp av FB är naturligtvis helt hopplöst. Och direktiven om hur man avslutar kan inte göras om man inte har lösenord, naturligtvis.
Och 'vi kommer radera ditt konto den 11 augusti'Jag har fått liknande mail i över 2 månader nu om att mitt iCloud kommer raderas.
-"Vi har blockerat ditt konto! Dina foton och videor kommer att raderas den 13 augusti 2025. Vnligen svara"
Åh, jag har fått såna mail den sista tiden, så irriterande att de kommer förbi spamfiltretJag har fått liknande mail i över 2 månader nu om att mitt iCloud kommer raderas.
Liknande får jag också, jag öppnar dem inte ens utan har anmält och blockerat. Mycket envisa och återkommer med hot om betalningar och raderingar etc. Det räcker förmodligen att ett fåtal missar om de sänder till alla så blir det mycket pengar, 1000 personer som ska betala 89kr var blir ju 89 000kr t ex. Otäckt.Jag har fått liknande mail i över 2 månader nu om att mitt iCloud kommer raderas.
Jag gör alltid som du gjorde, det vill säga går direkt till hemsidan istället för att klicka på länkar. Tids nog får du ju uppföljning om det på riktigt är ett paket på vägMen jag fick ett mail frå DB schenker att ett paket är påväg. Till rätt ombud också. Ser exakt ut som deras egna mail förutom att jag aldrig fått mail att paket är påväg, bara att det kommit. Går såklart att trycka på en länk men de törs jag inte. Finns ett nummer att spåra men den funkar inte.
Har skickat ett paket i retur med DB schenker men vad jag vet väntar jag inget.
Så skumt! Alla jäkla lurendrejerier gör att man inte törs kolla de som kanske är riktiga
Edit
Har beställt från utomlands. Kanske är det något med det!