N.E.W skydds fråga?!

J

Jumper

Nu har vi varit lite oeniga här, jag o dottern ;)

Hur ska N.E.W-skydden sitta på bakbenen:confused: ska syddsskenan sitta öven senan bak eller över skenbenet :confused: :confused: :confused:
Båda sätten "ser" rätt ut, men vad ÄR eg rätt? Jag känner att den borde sitta framåt eftersom det är där de ev slår i med sina bakben, dottra däremot vill ha skenan öven senan öven bak...
Så ni kloka som vet, HUR ska de sitta:confused: :)
 
Sv: N.E.W skydds fråga?!

Över skenbenet på bakbenen, över senan på frambenen. punkt.
 
Sv: N.E.W skydds fråga?!

Precis, hästen kan ju inte slå i senan bak när den hoppar.
 
Sv: N.E.W skydds fråga?!

Nu har ju inte jag NEWs skydd utan Style... men på dessa ska skenan vara på framsidan av bakbenet. För att kunna glida på den vid tex stora hinder med djuplandning i vattnet.

Såg Ni förresten att eskadron har cross country skydd!!
Har köpt en omgång och ska prova.
 
Sv: N.E.W skydds fråga?!

skenan på bakskydden ska sitta på framsidan av benet. den ska skydda om hästen slår i/glider på ngt hinder
 
Sv: N.E.W skydds fråga?!

Var eskadron skydden bra? någon som har testat...Lundsbo???? Funderar på att köpa dem för hoppskydden sitter iallafall bra på min pålle...
 
Sv: N.E.W skydds fråga?!

Vi har precis köpt Picasso skydd, fast inte de som är avsedda för fälttävlan....men de vi har köpt sitter bra - dock små i storleken, köpte till C-ponnyn men de passade till B-ponnyn (som är en liten B-ponny...)
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 893
Senast: Habina
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 749
Senast: skuggi
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 788
Senast: mily
·
Hästvård Hej alla. Vänder mig till er kloka bukare om vad jag borde göra. Flytta gärna tråden om den hamnat fel. Jo, min häst flytta i slutet av...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp