Bukefalos 28 år!

F

Fjunet

Jag visste om att min nya fågel var tam, men inte trodde jag att hon skulle acceptera mig såhär snabbt (speciellt inte när jag klämt och kännt på henne) :love: Den lilla kycklingen (kyckling-gul undulat ;)) kröp upp vid kragen på min tröja och la sig för att mysa emot min hals :love:

Ni som är fågelägare, hur tama är era fåglar?
 
Jag har 5 fåglar.

1 undulat, 12 år, är supertam!
1 undulat, ca 1 år, någotlunda tam. Sitter gärna på fingret, men har sina åsikter om det mesta.
1 undulat, ca 6 månader, halvtam
1 kakariki, 4 år. halvtam.
1 kakariki, 4 år, otam
:banana:
 
Yay, en likasinnad. Har också fem fåglar :)

1 nymfhane - supertam
1 nymfhona - tam
1 undulathane - tam
1 undulathane - halvtam
1 undulathona (henne tråden handlar om) - supertam
 
Har två undulatpojkar, Popcorn och Calvin :)
Calvin är ganska misstänksam och gillar inte folk så bra, men Popcorn som jag haft längre är jättetam! Han kryper alltid upp i nacken eller sitter under hackan och pussas. För ett par dar sedan kröp han upp i min hand och lät sig hållas över ryggen. Myspippi :love:
 
Jeg har en supertam undulat på 3 år. Fikk han da han var 7 uker, og da var han livredd. Etter én måneds "godsnakking" og tålmodighet ble han plutselig "brå-tam" og siden har han vært det!

Han elsker mennesker, og er veldig nysgjerrig (nyfiken) på fremmede, inkludert dyrlegen! Foreldrene mine fanger han med hendene av og til, han blir ikke redd, men fryktelig sint :rofl: stakkar liten. Han er veldig glad i kjeks, og spiser til og med hvis han blir holdt fast!

Jeg får lov til å klø han på kinnet og i pannen.

Han plystrer som et menneske, og kan snakke; mellom 50 og 100 ord.

Han er et familiemedlem!!!!!!!!!!

:)
 
Har en gulnackad amazon som är hur tam som helst. Älskar att få vara med hela tiden och att bli kliad i nacken. Han är snart åtta år och heter Alex.
 
Har två undulater.
En hona och en hane
vet inte ålder, gissar på ett halvår-ett år
Hanen kan man klappa på stjärtfjädern och ibland på ryggen. han brukar vara nära, men sitter inte gärna på mig, utan bredvid.
Honan attackerar en ibland.
Ha ha
 
kanarierna är inte så värst tama, förutom honan som kan komma fram och äta ur handen ibland.
nymfarna är halvtama, än så länge iaf :D .
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 549
Övr. Katt Vår familj har sorg. Vår älskade lilla halta vildkatt har gått över regnbågsbron. :cry: Jag vet inte hur många som minns honom, skrev en...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Prosit
·
Övr. Katt Tycker det nu är dax att presentera en av våra nya familjemedlemmar.. Eller ny och ny, hon har nu bott här i 8veckor. Tuss, som hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 097
Senast: Tassetass
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 663
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp