nä nu jävlar!!

Tinuri

Trådstartare
min granne som bor typ 20 meter ifrån oss, har haft två kaniner.. ena dog för ett halvt år sen ungefär förmodligen då andra grannens (som bor ca 100 meter ifrån, skog emellan) hund slitit sej lös och lyckats öppna dörren= bitit kaninen oallvarligt och kaninen dog, troligen av chock.. kaninägarna sa till hundägarens ägare att de kan hålla hunden kopplad så att detta inte skall behöva hända igen.. ägarna bedde om ursäkt och beklagade.. men dedär hundägarna verkar inte bry sej´, iaf inte ha rikig koll över hunden.. då vi hittat hunden på våra gårdar utan halsband och ingen ägare kommit efter den så vi har måstat bundit fast den i ngt eget band och knallat hem med den genom skogen :confused:

och så nu idag.. har hundägarens hund (de har två hundar) och ännu en till hund kommit till grannens gård, lyckats få upp kanindörren och bitit ihjäl deras andra kanin!! kaninägarna såg då hundarnha var där, ena inne i buren och andra ovanpå buren.. men hann inte shasa iväg hundarna :cry: RIP.. så nu har de förlorat båda sina kaniner pga ett par jäävla grannar!

(jag har tre kaniner) min ena kanin var ute under den här stunden (hände just!) så den slapp att springa i en oxå rasthage utan tak, kunde ju slippa in i sin bur oxå, men rasthagen e ju inte så hög och..
P1090095.jpg

.. en hund skulle lätt kunna hoppa in i den.. så grannarna ringde till oss (vi är nära vänner med dem) och sa att vi skulle kolla till våra kaniner, så jag lagade ju in poppen min!! men vafan.. jag har tre kaniner som äälskar att springa omkring, löst eller i rasthage.. skall jag bli tvungen att låta de sitta inne i sina små burar nu för att vara rädd att en hund kmr och biter ihjäl dem?? de kommer ju bli olyckliga och under uppsikt kan de mest vara ute 1 h/dag isf.. det blir ju var tredje dag får en kanin då komma ut i en timme, BARA! :crazy: jag har en annan rasthade oxå som e typ 3x3 meter men den har en vägg som e en sten.. så hundarna skulle kunna hoppa upp på stenen och ner i hagen, för över gallret kommer de inte (1,5 meter) ):

får nå fel, visst, det är inte hundens fel bla bla bla.. men jag är jääävligt fittig på hundens ägare nu!! satana! DEN HA SOM VARI LÖS PÅ VÅRA GÅRDAR NÅGRA GGR, SEN SKRÄMT IHJÄL EN KANIN OCH SEN DÖDAT EN ANNAN KANIN??!! vtf HUR LÅNGT SKALL DET MÅSTA GÅ? FAN SKAFFA EN RASTHAGE ÅT DEM ELLER NÅT!! dethär är annars hundar som skäller fan hela kvällen och är urjobbiga :devil:

hoppas det verkar som att jag trycker ner dessa meniskor, fö de e lixom min pount med tråden.. e så arg och ledsen nu! hade ju fan tur att det inte var ngn av mina kaniner!!!


RIP skuttan, hermelin kanin som blev kanske 5-6 år gammal (jag kmr int ihåg) jag e typ bästa kompis me grannens ena dotter (jämngamla) och när vi var mindre (är 16, snart 17 nu) hade vi så kul med våra kaniner.. skuttan var en ganska smal och vacker kanin, hon hoppade jäättebra och vann en kaninhopptävling som vi var på (enda tävlingen de va på) hon var lungn och vi kunde släppa våra poppar i skogen och springa, medas vi satt och läste läxor, gamla goda tiden :love:

skuttan3.jpg


råd? ujssh ja e nästan gråtfärdig, tänk, vad tur jag hade att de inte tog min kanin/kaniner oxå, 50 meter bort från deras kaninbur!! ... :cry: så ledsen för deras skull, de må vara små djur, men tar man hand om om dem på rätt sätt får man så mkt tillbaka!
 
Senast ändrad:
Sv: nä nu jävlar!!

Riktigt otrevligt när sådant händer och oansvarigt av hundägarna att inte ha koll på sina hundar!:mad:

Riktigt fin rastgård du har till dina kaniner! Så som kaniner ska ha det!
 
Sv: nä nu jävlar!!

tack för svaret!
jaa, egentligen e de ju inte hundens fel, hundar e ju bara sådär jävligt äckliga djur (inte alla hundar, men alla hundar e äckliga för mej idag!) hatar dedär grannarna nu!! de bryr sej satan int ens.. får man skjuta djur som går på ens egen mark? :devil:

tack! , dedär e lilla rasthagen som ja slänger ut en kanin i i taget medas jag far till stallet, läser läxor mm, smidigt och enkelt och kaninen har tillgång till hö,vatten och mat på samma gång :) men inte vågar jag ju bara kasta ut de sådär nu bara :( måste ju sitta o vakta hela tiden isf.. stakkars kaninerna mina, :cry:
 
Sv: nä nu jävlar!!

Ville bara tipsa om att sätta ett rejält elstängsel med flera trådar (elband till häst) kring kaninburen. Naturligtvis någon meter utanför själva gallret så inte kaninerna kommer åt. Kostar en del att köpa aggregat och batteri om du inte redan har det men då har du en säkerhet i alla fall.
 
Sv: nä nu jävlar!!

mm, kah funderar på att göra ngt sånt jag oxå.. eller som en hönsgård, med gallertak och allting.. men måste vänta tills marken inte är så frusen..
 
Sv: nä nu jävlar!!

Hade jag varit kaninägaren hade jag definitivt gjort en anmälan!
Har själv anmält en granne lite längre bort för ungefär samma sak.
Deras hund rymde flera gånger i veckan och hittades alltid vid mina kaniner.
Kaninerna var väldigt skärrade varje gång.
Och hundskrället lät sig inte fångas in, inte ens av sina ägare!
Den sprang för glatta livet och tyckte det var skitkul...
Varje gång fick vi ursäkten/bortförklaringen om att "vi minsann inte kan rå för att våra barn inte stänger dörren ordentligt, så han smiter".
Jasså minsann, den var ny..
Detta pågick i nästan 2 år innan vi fick nog.
Mamma ringde till polisen, som såg mycket allvarligt på detta, trots att ingen kanin strykit med.
Så familjen fick sig ett litet samtal från farbror blå, och sen dess har vi inte sett skymten av hunden.
Verkar t.o.m. som familjen gjort sig av med hunden.
För tydligen var det samma visa på förra stället dem bodde, att den smet och störde grannarna.

Så min åsikt är - anmäl!
Att bry sig om grannosämja i ett sånt här fall är bara onödigt.
De har ju inte gjort något för att se till att grannsämjan är god, när de har så dålig koll på hundarna.
 
Sv: nä nu jävlar!!

joo jag sa oxå att de skulle anmäla, hoppas de gör de!! (di ska dit ikv o prata me didä ägarna)

ja hadd fatta fel först.. hundarna hade inte lyckats pillra upp dörren, di hadd RIVI SÖNDER GALLRE!!!! :crazy: helt sjuukt!
 
Sv: nä nu jävlar!!

Helt klart ett fall av bristande i uppsikt av hund vilket kan polisanmälas plus att dom gjort sig skyldiga till skadegörelse av annans egendom vilket också kan polisanmälas! Man undrar ju vad som hade hänt om ett barn hade haft kaninen i famnen när hunden kom!!!!
 

Liknande trådar

Relationer Detta är en tråd som lika gärna kunde hamna på förälder, hund eller ÄU så blev här:p Jag och sambon har precis som många andra våra...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 597
Övr. Hund För cirka 8 år sedan fick jag en ny granne i närmaste gården - en familj som bland annat drev hundkennel om de flyttade med sig från...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
19 408
Senast: KaffeKask
·
Övr. Hund Vet inte om tråden ligger rätt:confused: Vet egentligen inte vad jag vill med tråden mer än kanske tips råd eller erfarenheter, är...
2
Svar
28
· Visningar
4 545
Senast: vallhund
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 429
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp