vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

B

buztifa

kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in hästarna när min kille kommer ut och berättar att en av våra kattungar är död, idun. någon av hundarna har bitit ihjäl vår lilla älskling, jag rusar in och skriker och trycker ner bägge hundarna i ett hörn medan jag hotar med diverse avlivning och tårarna sprutar, idun var min älskling! min absoluta favorit... efter många om och men och ett upprivande samtal till en jägare så stänger jag ner hundarna i pannrummet, en ska garanterat avlivas då dom stressar upp varandra otroligt, och dessutom har en skada i ett ben som det bara är en tidsfråga innan hon ändå måste tas bort för, JAG och ingen annan är skyldig till detta jag vet att det är deras instinkt som styr, ena hunden F hatar katter men brukar absolut inte röra dom snarare tvärtom det HAR dock hänt en gång tidigare att en katt fått sig ett hugg av henne, då denne katt helt sonika tassade över hunden f som låg med en kull nyfödda valpar, DET kunde jag inte klandra henne för.. även varnat mot samma katt vid ett senare tillfälle då denne försökte äta hennes mat, samtidigt som hunden alltså...
men efter det har det varit lugnt, och det här var 2 år sedan.. hon kan visa tänderna åt katterna då hon tycker dom är för nära, (brukar vara väldigt inpå då),tyvärr Förstår inte katterna hennes signaler... den andra hunden T hugger däremot omdelbart om det vankas slagsmål, denna ska också avlivas i morgon. men vad ska jag göra för att lära hunden F att respektera katterna, hur har ni vant era hundar? denna tik är nu 6½ år! inte rädd av sig utan social och vänlig kan vara lite varnade mot folk som kommer in på gården,d.v.s skäller som fan sen kommer hon nöjt tassande tillbaka till mig som givetvis vrålar åt henne att vara tyst och komma in, hon vill alltså bara visa att hallå nu kommer det folk! sen skuttar hon tillbaka och slickar på alla gäster där hon kommer åt.. men till problemet, folk går bra, även barn större iaf som inte drar i svansen:D, har inga egna så jag vet inte alls hur det är med mindre men TROR inte det är nåt problem. hästarna älskar hon, hon och min nu 2 åriga hingstunge har varit lekkompisar sen denne var nyfödd, alltså inga problem där, jag har haft getter, kor, höns(dock stal hon ägg) och grisar som funkat superbra, hon vaktar dom mot ex räven dom har hon fattat är familjemedlemmar. även kaninerna som springer lösa på gården lever än, dock tycker hon det är superskoj att jaga dom in under ladan, mot min vilja.
men varför just katter? jag fyar henne så fort hon visar tendens mot katterna, och jag förstår om många tycker att jag ska välja mellan hund/katt men vad kan jag göra för att dom ska kunna leva sida vid sida? katterna är inte ett dugg dumma mot henne tvärtom rullar dom gärna ihop sig intill, kurrandes till hundens förtret... jag är jätteledsen just nu och jag vet att allt detta är mitt fel, jag har som sagt särat på hundar och katter nu men är förtvivlad då jag älskar alla lika mycket, ute funkar dom bra ihop, hon jagar dom inte ens, men än kan jag inte bara ha dom i stallet! jag vill ha alla min älsklingar inne, jag vet att jag kan vara säker när jag är hemma med dom, men lämnar jag huset.... är munkorg ett alternativ? just när jag inte är hemma menar jag? tyvärr öppnar hon dörrar så det blir svårt att stänga in henne och sätta fast henne har jag provat, men hon blir mer aggresiv mot katterna då,(uppenbarligen) så snälla inga påhopp nu, jag vet att vissa hundar ser katter som en fiende men varför kan inte mina katter vara rädd för hundarna? då skulle inget av det här ha hänt, jag förstår hunden men måste göra nåt för jag skulle aldrig förlåta mig själv om det händer igen! och självklart kommer jag inte skaffa någon till katt förens denna hund vandrat vidare! men jag har dock 3 kvar. så vad skulle ni ha gjort? denna hund har varit min trogna följeslagare i hela sitt liv och skulle med all säkerhet gå genom eld och vatten för min skull och förmodligen självdö om jag lämnade bort henne...jag älskar denna hund som mitt eget barn. så nej k´jag klarar inte av att avliva henne, men jag är villig att följa alla säkerhetsregler.... så snälla hjälp! hur får jag hunden att acceptera katterna? går det ens?
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Alltså, egentligen kan jag inte ge något råd. 3 av mina 4 hundar hade garanterat ätit upp mina katter om dom hade fått, men dom vet om att dom absolut inte får göra illa dom. Det är inpräntat i huvudet på dom, vart gränsen går. Likaså gäller för mina katter, dom har OCKSÅ regler. Eftersom den ena tiken exempelvis inte vill ha dom liggandes hos sig, så får mina katter acceptera det. Dom lägger sig ofta bredvid den äldsta hunden, som införskaffades när katterna var nästan 1 år gamla. Han är inget större fan av dom, men följer reglerna i huset och gör således ingenting heller.

Jag tycker att det är rätt elakt att tvinga på hunden katterna faktiskt, vill dom gosa kan dom göra det med någon annan som uppskattar det.

Ingen av mina anser dock att andra katter är värda att leva, och därför får jag vara stenhård med reglerna om vi är hemma hos en kompis med katter exempelvis, eller utomhus.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Jag hade sett till att katterna lämnde hunden ifred, där får nog du kliva inoch skyffla bort katterna. Sen hade jag inte låtit katterna och hundarna vara i samma rum när du inte är med.

Är avlivning verkligen nödvändligt när det gäller den andra hunden? Är det en bra hund för övrigt?
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Jag kan inte läsa vad du skriver tyvärr, men förstår att det handlar om katter.

Vad är det för hundar? Varför måste den ena avlivas för detta?

Mina hundar hade gärna käkat katt till middag varje dag, inte ska de avlivas för det... Jag får hålla koll helt enkelt och katterna är smarta nog att hålla sig undan - inom vissa områden är katterna fredade och det vet hundarna mycket väl.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Jag kan inte läsa vad du skriver tyvärr, men förstår att det handlar om katter.

.

Inte jag heller.
Jag kan inte läsa när allt sitter ihop, utan punkt, stor bokstav och inte delade stycken. Skulle få sitta länge för försöka läsa det, får ont i huvudet.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän. Jag skyndar ut i stallet för att ta in hästarna när min kille kommer ut och berättar att en av våra kattungar är död, idun.

Någon av hundarna har bitit ihjäl vår lilla älskling.

Jag rusar in och skriker och trycker ner bägge hundarna i ett hörn medan jag hotar med diverse avlivning och tårarna sprutar.

Idun var min älskling! min absoluta favorit... Efter många om och men och ett upprivande samtal till en jägare, så stänger jag ner hundarna i pannrummet.

En ska garanterat avlivas då dom stressar upp varandra otroligt och dessutom har (någon av hundarna antar jag?) en skada i ett ben som det bara är en tidsfråga innan hon ändå måste tas bort för.

JAG och ingen annan är skyldig till detta jag vet att det är deras instinkt som styr. Ena hunden F hatar katter, men brukar absolut inte röra dom. Snarare tvärtom.. Det HAR dock hänt en gång tidigare att en katt fått sig ett hugg av henne då denne katt helt sonika tassade över hunden f som låg med en kull nyfödda valpar.

DET kunde jag inte klandra henne för.. Även varnat mot samma katt vid ett senare tillfälle då denne försökte äta hennes mat, samtidigt som hunden alltså...

Efter det har det varit lugnt, och det här var 2 år sedan.. Hon kan visa tänderna åt katterna då hon tycker dom är för nära, (brukar vara väldigt inpå då),tyvärr. Förstår inte katterna hennes signaler?

Den andra hunden T hugger däremot omdelbart om det vankas slagsmål. Denna ska också avlivas i morgon, men vad ska jag göra för att lära hunden F att respektera katterna?

Hur har ni vant era hundar? Denna tik är nu 6½ år, inte rädd av sig utan social och vänlig. Kan vara lite varnade mot folk som kommer in på gården. Dd.v.s skäller som fan sen kommer hon nöjt tassande tillbaka till mig som givetvis vrålar åt henne att vara tyst och komma in.

Hon vill alltså bara visa att hallå nu kommer det folk, sen skuttar hon tillbaka och slickar på alla gäster där hon kommer åt..

Men till problemet: folk går bra, även barn större iaf som inte drar i svansen :D Har inga egna så jag vet inte alls hur det är med mindre, men TROR inte det är nåt problem.

Hästarna älskar hon. Hon och min nu 2 åriga hingstunge har varit lekkompisar sen denne var nyfödd. Alltså inga problem där!

Jag har haft getter, kor, höns(dock stal hon ägg) och grisar som funkat superbra. Hon vaktar dom mot ex räven.

Dom har hon fattat är familjemedlemmar, även kaninerna som springer lösa på gården lever än. Dock tycker hon det är superskoj att jaga dom in under ladan, mot min vilja.

Men varför just katter? Jag fyar henne så fort hon visar tendens mot katterna och jag förstår om många tycker att jag ska välja mellan hund/katt, men vad kan jag göra för att dom ska kunna leva sida vid sida?

Katterna är inte ett dugg dumma mot henne tvärtom rullar dom gärna ihop sig intill, kurrandes till hundens förtret...

Jag är jätteledsen just nu och jag vet att allt detta är mitt fel. Jag har som sagt särat på hundar och katter nu, men är förtvivlad då jag älskar alla lika mycket.

Ute funkar dom bra ihop, hon jagar dom inte ens men än kan jag inte bara ha dom i stallet!

Jag vill ha alla min älsklingar inne. Jag vet att jag kan vara säker när jag är hemma med dom, men lämnar jag huset....

Är munkorg ett alternativ? Just när jag inte är hemma menar jag? Tyvärr öppnar hon dörrar så det blir svårt att stänga in henne och sätta fast henne har jag provat men hon blir mer aggresiv mot katterna då (uppenbarligen).

Så snälla inga påhopp nu, jag vet att vissa hundar ser katter som en fiende, men varför kan inte mina katter vara rädd för hundarna?

Då skulle inget av det här ha hänt. Jag förstår hunden, men måste göra nåt för jag skulle aldrig förlåta mig själv om det händer igen!

Och självklart kommer jag inte skaffa någon till katt förens denna hund vandrat vidare, men jag har dock 3 kvar.

Så vad skulle ni ha gjort? Denna hund har varit min trogna följeslagare i hela sitt liv och skulle med all säkerhet gå genom eld och vatten för min skull och förmodligen självdö om jag lämnade bort henne...

Jag älskar denna hund som mitt eget barn, så nej k´jag klarar inte av att avliva henne, men jag är villig att följa alla säkerhetsregler....

Så snälla hjälp! Hur får jag hunden att acceptera katterna? Går det ens?

Delade upp det lite så blir det enklare att läsa :)
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

hur vet du att de var just hund T som var orsak till kattens död?

Alltså jag har själv haft hund som dödade katterna om han fick en chans, mycket jobbigt situation men att avliva en annars fungerande hund av den anledningen att h*n inte går tillsammans med katterna känns kanske lite väl drastiskt.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Det gjorde det hela mycket enklare.

For att du har brustit i agaransvar tanker du nu avliva en hund? Du vet inte ens vilken av dom som bet ihjal katten. Du far sara pa dom nar du lamnar dom ensamna... se till att dom inte ar pa samma stalle utan overvakning. For mig later det som om katten var valdigt provocerande, katter behover ocksa regler.

Min rottis gar ihop med sonen's katter... for hon vet att hon inte far jaga dom eller bita dom. Jag skulle dock ALDRIG lita pa att det efterfoljdes om hon var ensam hemma med katterna. Nar hon maste lamnas ensam dar det finns katter ar hon instangd i ett rum for sig och om hon hade oppnat dorrar hade jag val fatt lasa den da eller anvanda hennes tavlings bur, eller pa annat satt forsakrat alla hade chancen att ma bra nar jag kom tillbaka.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Hur vet du vilken av hundarna som dödade katten? Varför ska en hund avlivas när det är ditt ansvar att flocken fungerar??

Helt ärligt så förstår jag inte varför man ska tvinga hundar och katter att bo ihop när det uppenbarligen inte fungerar.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Ledsamt att höra om kattungen och förstår att man först kan bli både arg och ledsen. Men katter som det skrivits här innan kan vara rejält retfulla mot hundar, dom pratar inte samma språk heller och har därför svårt att förstå signaler som hundarna kan ge innan de hugger så som att morra, blottade tänder osv.

Kattungar kan med utan avsikt ha en tendens att stå och trampa på hundens tassar vilket kan göra ont när klorna körs ner då jag sett det många gånger och hundarna blir irreterade.

Att avliva hunden du tror bet löser ju inte problemet, isf skulle det ju vara för hennes hälsa som benet du nämnde om inte vet kan hjälpa henne mer. Du va inte där när det hände och vet inte hur det gått till. Är hundarna inga kattälskare så får du helt enkelt ha dom särade när du inte har uppsikt så minskar risken att någon skadas.

Jag har själv hund och katt, de går fint ihop men jag får lägga mig i ibland då katten tror hon är bossen här hemma. Hon kan lätt sitta och vrål stirra när hunden tuggar på ett ben, sen bara gå fram retfullt och tvunget nosa på varenda mm av benet utan att bry sig ett skit om att hunden har tandköttet uppdraget till öronen och morrar så golvet vibrerar, det är jag som får ryta till och slänga bort katten då hon nochalerar hundens signaler totalt.


Likaså kan hon sätta efter hunden om hunden får ett glädjefnatt i lägenheten och rusar runt då hon vill ha lugn och ro i "sitt hem":grin:. Då tvärstannar hunden och katten kramar om hundens hals och markerar genom att löst naffsa i ena örat och då får jag gå in och ryta till igen, så jag måste hjälpa hunden att sätta gränser för katten då hon lärt sig att inte göra katten illa.
Jag satte som valp tydliga gränser för hunden vad som va ok gällande katter och ej, man får vara på sin vakt i början och banna när hunden visar ett större intresse än normalt eller bli jakt intresserad men också säga till katten när den går över gränsen. Sen är det inte alla hundar som kan se katter som familjemedlemmar utan de kommer alltid vara ett byte som är en utmaning att få tag på och bita ihjäl. Hoppas det löser sig till det bästa för dig, hundarna och katterna.

Syns på bilden att katten är bossen här hemma:D. Hon hade snott Fridas bädd under natten och detta va synen när jag vaknade. Så katter kan vara smarta och det är inte alltid hunden som är boven i det hela.

14995_1222930755.jpg
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

hej tack för alla svar, hund t ska prova på att flytta till ett annat hem den tid hon har kvar,
vilket jag hoppas blir bra, och hund f ska jag ägna mer tid åt,
munkorg den lilla tid jag inte kan ha uppsikt över henne vilket inte blir långa stunder,(tar med henne på jobbet också)

och jag förstår att det är bara mitt fel! jag var ordentligt uppriven inatt,

men förutom att sära på dom, har ni andra tips på hur lära henne att katterna är förbjudna? katterna låter henne oftast vara helt dom leker inte med henne eller nåt sånt, nån har rullat ihop sig brevid henne vid nåt tillfälle, men oftast "passerar" dom bara.

behöver jag oroa mig för ett barn i framtiden?

en större bur kanske kan vara ett alternativ? som nån ovan nämde, att vara i när vi inte kan ta med henne?
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Milsvid skillnad mellan katter & barn. Vår alaskan hade gärna klippt de flesta djur- katt, igelkott, huggorm, grodor, kaniner, vissa svarta hundar.. :devil: så henne fick man ha koll på, men ALDRIG att hon hade gjort nåt mot ett barn.

Men även när det gäller barn måste man ha koll & sunt förnuft- barn ska visa hunden respekt och där tycker jag många föräldrar felar & har hunden som nån form av barnvakt som ungarna kan slå & dra i hela dagarna. Sen ska såklart hunden vara tålmodig också men det är ju de flesta friska vettiga hundar. Barn får man se hur det går när de kommer tycker jag, vi fick ta bort vår chowchow för han blev rent av farlig och högg min syster rakt över ansiktet. Så visst kan det hända men det är en helt annan historia.


Angående katten förstår jag att det är hemskt men sånt KAN hända och nu vet du ju att du ska sära på djuren. Försök ta det lite lugnt & tänk på att hundarna inte är onda för det. :) En avlivning av en hund du inte ens vet om den gjorde det känns ganska överilat, men om du lämnat bort den så kanske alla är glada?
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Varfor ta bort en hund nar du inte vet om den gjorde nagot? Jag forstar inte logicen:confused:
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Vad du än gör så ta inte bort en hund när du är i affekt!
Att ens börja fundera på munkorg o bur, hoppas att du gör det för att du är upprörd!

Det är ingen bra hundhållning.

mvh
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Jag tycker det låter som du inte litar alls på dina hundar.. o de litar inte på dig. Okej, en katt dog och det ska inte behöva hända. Men att storma in o "trycka ner hundarna i ett hörn/stänga in i källaren" tror du hundarna förstår det? Ska man korrigera måste man göra det direkt efter händelsen..

Munkorg tror jag kan vara bra för dina nervers skull, du behöver inte oroa dig för att det ska hända igen. Träna hund o katter på vad som gäller i ditt hem och när du är borta får du ha dem i varsitt rum.
Sen när du kan lita på hunden o den litar på att du har koll på katterna kan du ta av munkorgen.

Barn är ju som någon sa en helt annan sak än katt. Men där måste du visa direkt för tiken "mitt barn" och att det finns regler runt barnet.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

*lånar knapp*

Förutom att lära hunden att man inte äter katter (och hur man gör det vet andra bättre) så tycker jag att du ska lära katterna att hålla sig undan från hunden. De behöver faktiskt inte hänga på hunden, inte så att de ska vara rädda och fly utan de ska tycka att hunden är "usch". Tex. genom att du konsekvent föser bort dem om de lägger sig på hunden (blomspruta om du är pricksäker så att inte hunden får en dusch!).

Sen tror jag att du gör både hund och katter en otjänst om du har på hunden munkorg när de är ensamma, hunden hamnar i underläge och blir mer irriterad på katterna. Bättre att dela på dem då, om du nu kastar ut katterna i stallet och låter hunden vara i huset, bygger en hundgård eller låser in hunden i ett rum (även om den kan öppna dörrar så måste du ju ha en dörr som går att låsa, toadörren tex?).
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

ja munkorgen är endast för korta stunder, var och köpte en idag, bur känns konstigt då satsar jag hellre på en rejäl hundgård till våren,
det knepiga är att när vi är hemma är det aldrig något problem med katterna vs hunden, katterna går endast i närheten då hunden ligger vid dörren eller vattenskålen, (måste passera) har 2 vattenskålar på olika ställen men denna gång valde kattungen fel skål...

jag vill ju helst inte att hon ska revirlägga en viss plats heller, men det har blivit nödvändigt att dom stannar i hallen tills dom torkat,
dessa hundar har dessutom mycket utetid,
när det är behagligt väder går dom in och ut ur huset som dom vill,
leker med pinnar (och mina vedträn) och allt möjligt dom kan komma åt,

alltså dom är väldigt fria och i övrigt VÄLDIGT lydiga, dom har varit med sedan valpålder när jag ridit och aldrig lämnat min sida etc..
dom är nästan alltid med när vi åker nånstanns, älskar bilen, eller när vi är ute, min klle är hemma hela dagarna då han är arbetslös så munkorgen är mest om vi MÅSTE lämna dom själva.. men ja jag skrämmer i väg katterna så fort dom går i närheten men jag har haft (o)tur med puckade katter som vill kela och mysa med allt! men det var längesedan någon katt försökte något annat än att passera, däremot skulle jag önska att dom gick omvägar runt hunden...

avlivningen jag pratade om har varit på g länge då den tiken har en obotlig skada i ett ben och går på smärtstillande,
men har hittat ett hem åt henne hos en familj vi känner som vet att hon kanske inte kan leva så värst länge till. jag väljer att sära på dom då dom stressar upp varanndra, och den skadade tiken är svårt att stimulera = väldigt LITE motion! och diverse trick tycker hon är rätt tråkigt men gör det för lite godis om hon nu måste,

tiken jag väljer att behålla är krävande som få, damphund! vill vara med överallt och har ett iq som vida överstiger mitt eget då och då, är otroligt lättlärd då det gäller trick, apportering eller vad man nu kan fina på, dessutom kan hon följa med mig i mitt jobb och när jag motionerar hästar eller är ute, och henne kan jag inte överlåta på någon annan då hon får panik när jag varit borta för länge.. nu pratar vi om jag rest bort några dagar, så henne VILL jag verkligen få allt att fungera med!

men om nån är duktig på sånt här snälla skriv ner HUR jag ska göra,
det räcker att jag fräser åt katterna så skingras dom åt alla håll, blomspruta funkar utmärkt på dom och väsljudet innan har gjort att jag nästan aldrig behöver spruta på dom längre, ljudet räcker.
jag har inte särat på dom just när jag är hemma MED dom, då det fungerar, och har alltid gjort. jag ska försöka ordna ett ordentligt lås på ett rum som kan få bli hennes, eller katternas, det är vilket som fungerar bäst,
vi har kommit överens om att dom vuxna katterna ska ut när vi åker bort,
men kattungen som är kvar kan vi inte slänga ut i det här vädret inte i stallet heller,

finns det fler här som råkat ut för ungefär samma sak?
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

Jag stänger av till mitt sovrum med diverse saker så katterna kan gå som de vill men hunden får stanna på andra sidan, någon gång har jag funderat på att sätta upp en barngrind.
 
Sv: vår egen hund dödade vår egen katt... långt!

tiken jag väljer att behålla är krävande som få, damphund! vill vara med överallt och har ett iq som vida överstiger mitt eget då och då, är otroligt lättlärd då det gäller trick, apportering eller vad man nu kan fina på, dessutom kan hon följa med mig i mitt jobb och när jag motionerar hästar eller är ute, och henne kan jag inte överlåta på någon annan då hon får panik när jag varit borta för länge.. nu pratar vi om jag rest bort några dagar, så henne VILL jag verkligen få allt att fungera med!

Har ingen större erfarenhet av katter, så rätta och ursäkta mig om jag säger ngt felaktigt om dem.

Hade du katter redan när du skaffade hundarna som valpar? Är de inte "vanda" från början så upplever jag det mkt svårt att få bort senare. Förstår jag dig rätt så har ni en/ett par nya kattungar, kanske kan hunden vara avundsjuk på uppmärksamheten de får, med tanke på att du säger att hunden är smart.

Känner igen "damphundsyndromet" hemifrån. Har du funderat på att hunden kan vara understimulerad och behöver mer motion och uppmärksamhet idag? Om du haft henne sedan liten känner hon sig förhoppningsvis ändå trygg hemma, och isåfall är det fullt förståeligt att hon längtar hem, tänk att hela rutin-bekantskap och säkerheten i att veta var gränserna skulle rubbas för ett barn eller dig själv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 712
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 333
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 864
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp