Nähä, INTE igångsatt !!

Mitten

Trådstartare
I onsdags skulle jag satts igång (v 38+0). Men min bebis tyckte inte alls att det var en bra idé. Hon ville minsann bestämma själv!
Jag vaknade vid 2 på morgonen med ont i magen som jag försökte förklara i någon annan tråd - ont men inga direkta sammandragningar. Därför trodde jag att det var nervositeten som satt in ... men efter en timme blev det dusch och alvedon och jag insåg att det faktiskt gjorde ONT!

Ringde till Karolinska, och de tyckte att vi skulle in. Så vi åkte så att vi var framme vid 5.21 på morgonen. In i undersökningsrummet, och en BM undersökte och konstaterade att jag var öppen 5 cm. Hon ville ha ett urinprov men min kropp var inte HELT samarbetsvillig.. Hon gick ut för att fixa förlossningsrum, och efter nån minut konstaterade jag att NU kunde jag ge det där urinprovet. Jag in på toa, med ctg-sladdarna hängande efter mig. Men så fort jag satt mig sa det bara HUGG och jag insåg att jag fått krystvärkar!! På muggen!! Min sambo sprang och hämtade BM och jag kom inte en millimeter ... Sen kom ett batteri med barnmorskor, LYFTE upp mig på en säng och sprang i korridoren... Elina föddes 5 minuter senare. Jag i mina vanliga kläder och utan tid för att tända lampan eller ta fram kameran. 5.45 var hon ute ! :love: :love:

Endast 2350 gram vägde hon, så vi fick stanna några dagar på observations-BB, men nu har vi kommit hem!!

Bilder under uppladdning såklart !!
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Nu så !!

Min Elina :

DSC_0527.jpg


Elina med sin pappa :love:

DSC_0520.jpg
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Tack !!

Och nu har jag lärt mig att en värk INTE måste innebära sammandragningar ... om jag hade envisats med den där frukosten hade hon kommit i bilen :eek: Jag var så rädd att åka in för tidigt, jag skulle ju RINGA klockan 7 för att komma in för igångsättningen så det hade varit snopet att åka in för tidigt om det inte hade varit riktiga värkar ...
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Men åh vilken söööt liten fröken. :love: STORT GRATTIS till er. :love:

Mina krystvärkar började osså då jag satt på toan, sa till BM att det tryckte massor neråt/bakåt. Oj, det kanske är dax för bebis att komma ut sa hon & jag fick skynda mig att lägga mig och mkt riktigt, så var det. :D
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Shit, snabbt jobbat, och du som var så orolig för igångsättningen ;)

GRATTIS till den ursöta lilltjejen :D
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Ja det kändes SKÖNT att slippa igångsättningen. Och att hon ploppade fram timmen innan vi skulle ringa, haha :rofl:

Det var inte så att jag kunde MISSAT krystvärken iallafall :eek: Jag kände verkligen att det kom ett bowlingklot när jag satt på muggen! Men det var lite snopet att jag aldrig hann ta i, jag frågade BM 'ska jag ta i nu?' och så sa hon ja, och då klämde jag i för kung och fosterland men kom bara halvvägs innan hon sa 'stopp! Inte mer nu!' och jag menar, var gör man av all energi då? Det var lite snopet :)

Hon är liiiiten med 2350 gram, och det beror nog på att blodtrycket på mig skjutit upp på sista tiden. Hon vägde 2,2 i 34 fulla veckor på tillväxtUL. Så det var tur att hon kom ut om hon haft svårt med näringen!

Jag är så LYCKLIG och hon är VÄRLDENS FINASTE BEBIS !! :banana:
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Grattis vilken söt liten plutt ! Bilden med Elina och hennes pappa är jätte fin!


Våra bebisar verkar tänka ganska lika... "Nu mamma ska jag ut, på en gång!" :D


Så kör de upp en på BB sen och säger åt en att vila, hur ska man kunna de när man känner för att springa 17 varv runt sjukhusområdet för att "lugna ner sig" ;)
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Grattis grattis grattis! Vilken fantastiskt söt dotter ni fått och vad vackert fotot på dotter och far är!

GRATTIS!
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

AHHHHH... jag är kvar själv!!!!!!!! :mad:

Äsch!!! det gör inget!!!!

SUPERGRATTIS!!!!! :banana:
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Grattis!!! Vad fin hon är , fantastisk!!!!
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

haha ja det var en bestämd lite dam! jättegrattis till en jättesöt elina! :love: visst är det skönt när de kommit ut? :D
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Grattis vilken söt liten plutt ! Bilden med Elina och hennes pappa är jätte fin!


Våra bebisar verkar tänka ganska lika... "Nu mamma ska jag ut, på en gång!" :D


Så kör de upp en på BB sen och säger åt en att vila, hur ska man kunna de när man känner för att springa 17 varv runt sjukhusområdet för att "lugna ner sig" ;)


Ja, jag var klar att åka hem efter en kvart :D
Men snabb förlossning ger lite chock, jag fick debriefa flera gånger med min sambo. Kände mig lite snuvad på förlossningen samtidigt som det kändes underbart att den var såpass enkel.
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Det enda jag känner mig snuvad på var att vi inte hann ta några bilder :( Får nog anlita en fotograf nästa gång som spinger som värsta papparazzi efter oss!

Och det vart inte heller som jag förväntade mig, men det är jag riktigt glad över ;)

Jag tänkte faktiskt på dig idag hur det hade gått med din igånsättning!
 
Sv: Nähä, INTE igångsatt !!

Vad rart att du tänkt på mig :)
Jag blev frustrerad på BB när man inte kunde Bukerapportera :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 287
Gravid - 1år Fredag den 9:e oktober satt jag och sambon och tittade på idol och hade precis ätit mat. Jag reser mig upp ur soffan och det säger...
2
Svar
20
· Visningar
2 217
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 517
Senast: rubytoo
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp