Bukefalos 28 år!

När andra barn förstör saker

alazzi

Trådstartare
Nu har min dotter fått ett flertal av sina saker förstörda av samma barn och jag börjar faktiskt tröttna. Tycker att om man förstör något så kan man ju i så fall kanske ersätta den förstörda saken? Eller är det för hårt när det är barn? Barnet är 4 år så hon förstår tydligen inte bättre. Och min dotter blir ju ledsen när sakerna tas sönder. Idag var det ett diadem som lektes sönder. Inga dyra saker, 30-40 kr kanske så det står jag väl ut med. Men tidigare i vintras så förstördes dotterns vinterkängor och de är ju dyrare.
 
Sv: När andra barn förstör saker

Om barnet har sönder dyrare saker, kan man ju prata med föräldrarna. Och se till att barnet förstår att man inte ska ha sönder saker. Jag vet ju inte vilken nivå barnet är på, jag skulle inte bli arg på någon annans barn. Det är föräldrarnas sak upp till en viss ålder.

Leker dem hemme hos någon eller på dagis? Om hemma hos dig, kan inte barnets föräldrar följa med?
 
Sv: När andra barn förstör saker

Är det medvetet eller är det olyckshändelser vi snackar om?
 
Sv: När andra barn förstör saker

Om det handlar om dagis tycker jag personalen har ett ansvar att se till att andra barn inte tar paj hur mkt som helst.
Det handlar om barn & olyckor händer men man ska inte acceptera att saker går paj var & varannan dag.
 
Sv: När andra barn förstör saker

Tja, om man tar ett diadem och böjer det fram och tillbaka tills det går sönder så är det ingen olyckshändelse. Och vinterstövarna, där tog mamman felaktigt min dotters stövlars innersko och jag har inte fått tillbaka innerskon, än. Det medförde att jag fick leta fram ett par andra stövlar eftersom jag aldrig fick innerskon tillbaka:eek:

Nu ryckte jag mest på axlarna åt innerskoproblemet, stövlarna kommer ju att vara för små nästa vinter. Och jag hade redan köpt större stövlar så då tog jag då fram dem när innerskon ej kom tillbaka trots påminnelser. Men nu när återigen ett diadem förstördes så blev jag lite sur faktiskt.

Det har gått sönder annat tidigare. Som sagt, inga dyra saker, det skickar man ju inte med till dagis.
 
Sv: När andra barn förstör saker

Ta upp detta med dagispersonalen och med föräldrarna till barnet.

Det spelar ingen roll hur mycket eller lite en pryl kostar. Det som man inte själv äger ska man ge f*n i!
 
Sv: När andra barn förstör saker

På dagis kan man nog tycka att personalen borde ha bättre koll. Det där med att barnen ska betala det dom har sönder vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till.
Vi har haft ett likande problem här själva med en pojk i 7 årsåldern som är här och leker. Sist hade han sönder en doptavla med nallar på han ryckte sönder nallarna och kastade dom så dom fick "flyga" Verkligen tråkigt men samtidigt så brister ju våran tillsyn på barnen eftersom vi inte såg det innan det var försent..... samtidigt är det svårt att ha koll hela tiden.
 
Sv: När andra barn förstör saker

Ett diadem går sönder så lätt, själv är jag av uppfattningen att det jag tar med till förskolan finns det större risk för att det förstörs än om det används hemma. Prata med din dotter om att hon inte lånar ut sina saker och ta inte med mer än nödvändiga saker till förskolan.

Men det var väl mamman som olovandes tog innerskorna (ytterst dålig stil att inte lämna tillbaka dem!:eek:), inte barnet. jag skulle definitivt stöta på henne igen, du kanske vill sälja skorna och de förlora i värde utan innerskor.
 
Sv: När andra barn förstör saker

Just diademet låg i dotterns låda på dagis och det andra barnet hade tagit fram det ur lådan och lekt sönder det. Precis nytt så jag blev lite sur. Dottern hade fått vänta länge innan jag köpte diademet till henne och det första som händer är då att det leks sönder.

Framförallt så är det hårsmycken som lekts sönder av det andra barnet. Min dotter har långt hår så jag vill sätta upp det på något sätt. Sen tar dottern bort spännena och har håret fritt och sen leks spännena sönder.

Med innerskorna så har jag gett upp. Jag orkar inte hålla på och tjata. Vi bor nästan grannar men jag vill inte riskera grannsämjan för att tjata om detta hela tiden.
 
Sv: När andra barn förstör saker

Det verkar lite som att föräldrar till mer sjövilda barn tycker att det är andra föräldrars problem om något går sönder eftersom man låtit XX stå framme/tas med till dagis/kalas etc. En del föräldrar förväntar sig helt enkelt att allt ska vara barnsäkrat/barntillåtet upp till tänderna i alla barnfamiljer.

Det rimliga är väl att utgå från att saker kan gå sönder men detta med stövlarna verkar konstigt. Men det vore ju inte taskigt att säga att du tänkte titta förbi och hämta innerskon eftersom du tänkte ge bort stövlarna nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 172
Senast: Pratsch
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 572
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 113
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 305
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp