När blir man tjatig? Sälja sadel...

Piek

Trådstartare
Jag håller på och ska sälja en sadel och det är nu en tjej som vill ha den.
Vi har bara haft mailkontakt och från början var det väldigt snabba svar och jag skickade bilder och hon tyckte att allt såg bra ut och ville ha sadeln. Men så fort jag skickat konto nr och bad om hennes adress så blev det tyst och har vart det i ett par dagar.
Samtidigt är det självklart en annan som blir intresserad utav sadeln men den är ju bortlovad redan.

Jag vill ju inte sitta och hålla på en sadel om det nu är så att hon ångrat sig och jag vill inte heller tjata och behöva fråga igen. Hur sjutton gör man? Ska jag skriva och fråga hur hon tänker, vänta längre eller gå vidare med den andra om är intresserad?
 
@Gimlan Ja jag är bra sugen på det. Men det skulle inte förvåna mig att just när den andre sagt att den vill ha sadeln så kommer pengarna ifrån den förste.
Jag är alldeles för snäll och godtrogen för att vara försäljare haha.
 
Jag har sålt flera sadlar. Är inte pengarna inne på mitt konto inom 48 h vid olika banker och 24 h med samma bank så går jag vidare. Är väldigt hård på det.

De som vill ha sadeln ser till att betala omgående.
 
Jag väntade,slutade med att jag förlorade båda tilltänkta köpare... Nu blev den såld tillslut en då,men det tog tid...
 
Jag håller på och ska sälja en sadel och det är nu en tjej som vill ha den.
Vi har bara haft mailkontakt och från början var det väldigt snabba svar och jag skickade bilder och hon tyckte att allt såg bra ut och ville ha sadeln. Men så fort jag skickat konto nr och bad om hennes adress så blev det tyst och har vart det i ett par dagar.
Samtidigt är det självklart en annan som blir intresserad utav sadeln men den är ju bortlovad redan.

Jag vill ju inte sitta och hålla på en sadel om det nu är så att hon ångrat sig och jag vill inte heller tjata och behöva fråga igen. Hur sjutton gör man? Ska jag skriva och fråga hur hon tänker, vänta längre eller gå vidare med den andra om är intresserad?

Säljer man privat så håller man inge utan handpenning.. regel nr 1..
Först till kvarn skriver alltid jag, så sälj sadeln till den andra som är intresserad.
 
Bra att det ordnade sig. Vill man ha vara säker på att få en vara kan man inte bara "paxa" den utan man får se till att betala omgående - eventuellt lägga handpenning om säljaren går med på det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 450
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 224
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 075
Senast: mars
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 575
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp