Bukefalos 28 år!

När böjningen inte går igenom

Antar att du svarade mig Ludson. Vi ser olika helt enkelt. JAg tycker att stången verkar som en vägg för hästen, den får inte sträcka sig framåt mer än stången tar emot. därför går den uppåt/slänger med huvudet ibland.

Sen tycker jag att hästen ska svara för skänklar/sits, att dutta med spöet konstant ger bara en reaktion "lyft benet" men inget arbete genom kroppen.
Ja vi ser olika, där är vi överens :-)

Min film: Hon länger formen men arbetar fortfarande i den. Ja ryttaren bestämmer hästens form men nej hästen är inte rädd för/får ont av stången. Tycker du att hästen borde fått välja längre form? Jag blir lite förvirrad. Charlotte i din film rider i ganska kort form, hon sätter också en gräns.

Slänger med huvudet, var? Eller menar du att den inte har huvudet blickstilla och fixerat? Viss skillnad.

"Att dutta med spöt konstant", återigen var?? Vi kan ta samlingen vid 1.30 där hon först samlar med sitsen sen förstärker lite med spöt för att det behövdes. Utbildning mot samling. Jag har också sett att dutt med spö kan ge benlyft istället för bärighet, tycker du att det händer här?

Din film: jag har tittat igenom och hittat lite skritt vid 11, 17, 20 och 25 min. Fortfarande känns det som att det mest handlar om pauser mellan det riktiga arbetet trav och galopp. På vilket sätt arbetar hon med skritten? Hon längre formen några steg vid 20 varpå hästen snart hamnar i ldr, inte sant? Annars ser jag mest kort skritt eller långa tyglar. Du får jättegärna skriva vid vilken tid du menar att hon arbetar med skritten eller lägga upp nån mer video där de gör det.
 
Jag avstår den diskussionen för vi verkar ha väldigt olika åsikter.
För mig visar inte din film arbete på det sättet jag eftersträvar.
Jag tänker däremot inte ens försöka förklara Dujardins ridning, den ligger så långt över mig att det vore förmätet. Jag säger bara att den strävar jag efter , valegros reaktioner på hand och skänkel vill jag ha.
 

Liknande trådar

Ridning ok, har en fråga. Mamma sköter om hästen hemma i sverige åt mig och hon blev tipsad att använda stångbett, eller hackamore med bett...
Svar
13
· Visningar
2 727
Senast: Badger
·
H
Ridning Kan en häst böja sig i ryggen? Visst kan den det. Hästen är inte stelopererad, däremot har den olika stor förmåga att böja ryggen...
2
Svar
22
· Visningar
2 643
Senast: cristobal
·
Western Hej på er! Jag tar gärna emot lite tips från er för jag är GRÖN inom western men efter att ha varit på några clinics för John Moore...
Svar
11
· Visningar
2 166
Senast: Nea_
·
Träning Okej, jag provar göra en ridtråd, och är väldigt glad om den kan hållas 'rumsren'! =) Problemet är enkelt egentligen, den teoretiska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 636
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp