När det är dags att säga farväl...

Jag hymlar aldrig med att min kära och mycket älskade häst som jag tog bort efter många år av kolik också gett mig en stor lättnad när han avlivades.
Jag saknar honom extremt mycket men är också så himla lättad och tycker det är väldigt skönt att han är borta. Vardagen har blivit mycket bättre och magen knyter sig inte varje gång jag går mot hagen och kanske ser honom ha kolik.

De två känslorna behöver inte krocka och jag tror att det i många fall är omgivningen som vill att man bara ska känna ena sidan och således får vi dåligt samvete för att vi tänkt eller velat att någon ska dö. Det är liksom tabu att känna lättnad oavsett om det är för min egen skulle eller för den andres skull (djuret eller personen Som är sjuk).

Så, känn så mycket sorg som du behöver och känn samtidigt så mycket lättnad att du kan uppskatta att gå vidare.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 146
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 202
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: manda
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 881
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp