När drömlivet blir en förbannelse

Det var bra skrivet. För varför ha så brått? En tennisspelare kanske tänker på att hans fysiska förmåga kommer att avta med åren men ryttaren byter till en yngre häst då den första gått i pension. Unga ryttare vill... Men då är det föräldrarnas ansvar att bromsa. Säga att det är något väldigt fint att vara trogen sin D-ponny och utvecklas tillsammans med den. Se sin ponny må bra och prestera efter sin förmåga.
 
Jag följer ponny-EM slaviskt i alla grenar på plats varje år och kan inte relatera till den här krönikan gällande elitidrottande ungdomar överhuvudtaget förutom det här med sociala medier. Men den biten är ju faktiskt den enklaste att kapa bort även år 2020.. Dessutom lär sig ryttare oavsett ålder relativt tidigt att livet inte alltid är rättvist. Att vi tävlar med häst hjälper ju liksom till med den biten.
 
Jag följer ponny-EM slaviskt i alla grenar på plats varje år och kan inte relatera till den här krönikan gällande elitidrottande ungdomar överhuvudtaget förutom det här med sociala medier. Men den biten är ju faktiskt den enklaste att kapa bort även år 2020.. Dessutom lär sig ryttare oavsett ålder relativt tidigt att livet inte alltid är rättvist. Att vi tävlar med häst hjälper ju liksom till med den biten.

Jag har väldigt bra exempel på detta. Alla barnen slutade direkt rida vid 18 års ålder när dom blev myndiga och fick bestämma själva.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsports krönikör Elisabet Hoff rasar över de senaste skandalerna inom ridsporten och menar att allt för många människor i branschen...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har genom livet och flera flyttar släpat med mig ett gäng gamla dagböcker från när jag var ung. Ibland har jag funderat på vad jag...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: bettysmatte
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 506
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp