När en sak luktar/smakar som nån annan, på ett konstigt sätt

Rosett

Trådstartare
Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt.

:confused:

Brukar ni också uppleva att saker smakar eller luktar som nåt helt annat?
 
Innehållsförteckning på Garants:

Basilika 37%, solrosolja, OST 13% (PARMIGIANO REGGIANO, PECORINO (MJÖLK, salt, löpe)), CASHEWNÖTTER, potatisflingor, olivolja, salt, socker, pinjenötter 2%, aromer, vitlök, surhetsreglerande medel (mjölksyra).
 
Jag tycker att det gröna på tomater, alltså själva kvisten, luktar basilika.
Blev tvungen att googla och kommer att vara tvångsmässigt bunden till att prova nu.

”Man kan äta tomatblad och kvist​

Släng inte tomatkvisten! I kvisten sitter nämligen doftoljor med hög smakhalt som ger karaktär till din sås. Maler du ner torkade tomatkvistar kan du använda dem som krydda, eller göra ditt eget tomatsalt eller tomatsmör. Eller så lägger du den i en puttrande sås, men ha inte i den för länge för då är risken att såsen blir för besk. Smaka av och testa dig fram.”
 
Blev tvungen att googla och kommer att vara tvångsmässigt bunden till att prova nu.

”Man kan äta tomatblad och kvist​

Släng inte tomatkvisten! I kvisten sitter nämligen doftoljor med hög smakhalt som ger karaktär till din sås. Maler du ner torkade tomatkvistar kan du använda dem som krydda, eller göra ditt eget tomatsalt eller tomatsmör. Eller så lägger du den i en puttrande sås, men ha inte i den för länge för då är risken att såsen blir för besk. Smaka av och testa dig fram.”

Hur är det med solanin-nivån i bladen 🤔?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Zacci
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 905
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp