Bukefalos 28 år!

När ens framtid ligger i någon annans händer

Alltså hade jag inte haft fyra hästar att ta hand om och ett jobb att sköta hade jag hängt med. Låter ljuvligt! Åk för min skull... ;)

Jag gissar att detta är previligiet (stavas?) med att INTE ha häst längre, bara åka på andras hästar ibland :D
 
Hmm... Gratis visum 30 dagar Bali. Frågan är hur jag gör med flyg?

Funderar nu på att boka en enkel flygbiljett dit. Men man måste ha en utresebiljett också så nästa fundering är att boka en enkelbiljett till Singapore (600kr) efter 30 dagar och förhoppningsvis har jag fått mitt visum till Australien inom denna period så jag bara kan skita i den biljetten alternativt att boka en Sverige-biljett från Singapore medan jag är i Bali....

Såå... jaa... egentligen inte så mycket att tänka på eller? Hellre yoga i Bali medan man väntar än att sitta i en lägenhet utanför Stockholm och inte ha nåt att göra....?

Men det känns ju ändå "stort"... hmm... måste nog sova på saken till imorrn...
Varför tveka? Åk!
 
Ja enkelbiljetterna börjar från ca 3600kr men jag är petig på flygtider och flygbolag så jag betalar gärna lite extra för att få det jag vill ha. Returbiljett brukar bli "billigare" (hur man nu ser på det). Tror de ligger på ca 6500kr och uppåt för t/rt biljett. Sugen på att följa med? O_o:up::D

Jag kommer i så fall boka 2 separata enkelbiljetter varav "hembiljetten" ska vara flexi så jag kan boka om den till Australien om det visar sig att jag får visumet under tiden jag är i Bali :idea:

Jag tror min man tar ut skilsmässa om jag lämnar honom här med barn och hästar för att åka iväg på egna äventyr så spontant. Och jag tycker trots allt rätt bra om honom.

Du har hela bukes välsignelse att åka och uppleva åt oss som skaffat oss för många måsten för att hänga på. Skicka bilder!
 
Men dra åt skogen vad bra pris!!!!! Jag vill också!

Och då kan jag precis berätta att jag fått ännu bättre pris från ett närliggande hostel (860kr för 14 nätter :angel: )
Yoga unlimited pass, gissar jag att man kan köpa ändå utan att bo på samma ställe :up:
Men jag funderar fortfarande lite. Egentligen vill jag ju inte detta utan det är bara något "i stället för". Så mitt aber nu är att räkna ut om jag vill "slösa" ca 10-15 000kr på detta? Flyg enkel väg 5000kr. Definitivt om jag inte åker till Aus. är en enkel biljett tillbaka till Sverige dyrare, säkert runt 7000kr. Att boka en tur/retur biljett Sverige - bali - sverige är ju billigare men inte om jag får visumet och vill till Aus direkt...

Sedan tillkommer ju mat även om det inte är spec dyrt men 100-200kr/dag får man nog räkna med.........

Ska vänta till på fredag lunch-tid i alla fall och om jag inte hört nåt om visum då så bokar jag nog!

Någon som vill följa med? :up:
 
Och då kan jag precis berätta att jag fått ännu bättre pris från ett närliggande hostel (860kr för 14 nätter :angel: )
Yoga unlimited pass, gissar jag att man kan köpa ändå utan att bo på samma ställe :up:
Men jag funderar fortfarande lite. Egentligen vill jag ju inte detta utan det är bara något "i stället för". Så mitt aber nu är att räkna ut om jag vill "slösa" ca 10-15 000kr på detta? Flyg enkel väg 5000kr. Definitivt om jag inte åker till Aus. är en enkel biljett tillbaka till Sverige dyrare, säkert runt 7000kr. Att boka en tur/retur biljett Sverige - bali - sverige är ju billigare men inte om jag får visumet och vill till Aus direkt...

Sedan tillkommer ju mat även om det inte är spec dyrt men 100-200kr/dag får man nog räkna med.........

Ska vänta till på fredag lunch-tid i alla fall och om jag inte hört nåt om visum då så bokar jag nog!

Någon som vill följa med? :up:

JAG VILL OCKSÅ!!!! Ska göra lite yoga på min biltemamatta på mitt smutsiga golv nu, det är ju också otroligt trevligt :D
Så du får åka för min skull om inte annat... ;)
 
Om jag nu får det här visumet så betyder det att en ansökan om partnervisum kommer göras innan det här året är slut, något som kommer gå på runt 70 000kr...

Får jag inte det här visumet blir det en helomvändning. Mest för min partner då han kommer bli tvungen att flytta hit (eller vart vi nu bestämmer oss för) :meh:

Vi vill ju båda bo i Australien. Ingen tvekan dock att han skulle göra det här för mig om det är enda sättet
 
Om jag nu får det här visumet så betyder det att en ansökan om partnervisum kommer göras innan det här året är slut, något som kommer gå på runt 70 000kr...

Får jag inte det här visumet blir det en helomvändning. Mest för min partner då han kommer bli tvungen att flytta hit (eller vart vi nu bestämmer oss för) :meh:

Vi vill ju båda bo i Australien. Ingen tvekan dock att han skulle göra det här för mig om det är enda sättet
Vad är det som kostar 70 000kr?
 
Vad är det som kostar 70 000kr?

Bara att trycka på knappen och ansöka är $6865
Hälsoundersökning runt $400
Att översätta/stämpla dokument är ca $100 per A4 (och det borde bli runt 10 papper minst för oss båda tillsammans, typ ID, birth certificates, police checks osv)
Registrera partnerskap tror jag går på runt $300 allt som allt.

Engelskatest vet jag inte om jag behöver men det har jag gjort ändå $500

Så vart det slutar på vet jag inte om man ska räkna med att jag köpt skrivare/scanner, papper, ink, mappar och plastfickor osv med hehe

Men har väl sagt att minst $10000 landar det nog på
 
Bara att trycka på knappen och ansöka är $6865
Hälsoundersökning runt $400
Att översätta/stämpla dokument är ca $100 per A4 (och det borde bli runt 10 papper minst för oss båda tillsammans, typ ID, birth certificates, police checks osv)
Registrera partnerskap tror jag går på runt $300 allt som allt.

Engelskatest vet jag inte om jag behöver men det har jag gjort ändå $500
:o:nailbiting: Herrejösses
 
Aww idag ringde min pv och sa att han hittat ett hus åt oss! Fr o m 1 April är det ett par som ska åka och resa i 6 månader och vi ska ta hand om huset åt dom och deras 5 höns (som också värper ägg). Det är två sovrum men det lilla rummet kommer dom att skyffla in alla sina saker/kläder i och låsa så vi får "master bedroom" och resten av huset, stort badrum med spa-badkar. Alla andra möbler har vi tillgång till. Och tv och bredband! Veranda på framsidan och trädgård med grönsaker, frukt och bärväxter samt en mindre swimmingpool!

Vi kommer betala hyra också men den ligger ca 100 dollar lägre än vad andra hus ligger på om man hyr från en real estate agency! Och vi slipper ju också betala säkerhet (bond, vad nu svenska ordet för det är lol).

Ååååhh vad jag vill tillbaka nuuu! :love: :bump:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 290
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
2 963
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp