När ens käraste mår dåligt

Handläggaren på AF har visat sig vara riktigt värdelös, vet inte om det finns möjlighet att byta... :(
I teorin skall det gå att byta handläggare.
Kan hens problem härledas till psykiatrisk diagnos så kan ni vända er till kommunens personliga psyksamordnare (minns inte exakta titeln) för att få hjälp med kontakter o är någon som är till för er i kontakter med vård osv..
Lycka till!
 
Ja, ring och fråga!
Ja, det tycker jag ni absolut borde kunna få göra, ring växeln på af och fråga om ni kan byta och be om ett möte så fort som möjligt.

Kämpa på, jag hoppas att det löser sig! Om ni har möjlighet att betala och du tror att din sambo kommer må bättre, det kommer vara värt det, så länge ni inte går på knäna. Jag var sjukskriven ca 7-8 månader i olika grad utan att få en krona av FK. Det är fruktansvärt motigt men det gick att lösa för oss. Och jag hade inte kunnat jobba i det skicket jag var i.
Tack! Vi bor på en liten ort så jag vet inte hur många handläggare det finns men mer än en borde de ju vara.
Vi skulle behöva ta ett lån för att betala själva men vi har inga problem med att betala av lånet bara han kommer ut i arbete. Jag är student så jag lever inte heller i överflöd :(

I teorin skall det gå att byta handläggare.
Kan hens problem härledas till psykiatrisk diagnos så kan ni vända er till kommunens personliga psyksamordnare (minns inte exakta titeln) för att få hjälp med kontakter o är någon som är till för er i kontakter med vård osv..
Lycka till!
Han har en rehabkordinator som det från början var sagt skulle sköta alla kontakter och hjälpa honom men hon gör inte speciellt mycket för att driva framåt. Däremot har hon varit till hjälp med kontakt med AG. Men det kanske är något annat du tänker på?
Tack!
 
Ja det har han men den här soppan blir bara ännu bättre...

Eftersom han inte kan gå tillbaka till sitt gamla jobb behöver han ta tjänstledigt därifrån. Efter MÅNGA om och men gick de med på det i tre månader om han lovar att inte komma tillbaka. Vi gick dit tillsammans och han får papper på att han ska säga upp sig. Pratade med facket som säger att han absolut inte ska skriva på några sånna papper utan det är AG som ska säga upp honom eftersom de inte kan erbjuda honom ett jobb han klarar av (han kan inte vistas i lokalen utan att få panikångestattacker).

Han sökte den här utbildningen han ville gå (som det inte var några som helst problem att söka trots att AF sa att den utbildningen öht inte fanns längre). Allt lät jätte positivt fån utbildningens sida och trots att han är sent ute skulle de ordna så det fungerar, det måste bara godkännas ifrån vår kommun eftersom utbildningen är i grannkommunen. Pratade med studievägledaren i vår hemkommun som tyckte allt lät bra men det var inte hon som tog beslut. Glöden i sambons ögon när han insåg att det finns en chans har jag inte sett på så länge!
Men så kom beslutet ifrån kommunen, avslag pga ekonomiska skäl...

Så just nu ser läget ut som så att han inte kan stämpla eftersom jobbet krånglar, han får ingenting från försäkringskassan och han kommer inte få någon utbildning så att han kan ta sig vidare. Han mår så dåligt och jag känner mig så värdelös som inte kan hjälpa honom :cry:

Han ska ta tjänstledigt av hälsoskäl då får han ersättning från a-kassan. Lyckas inte kopiera in länken nu men googla på tjänstledighet av hälsoskäl eller gå in på samband A-kassa och kontakta dem angående det. Man behöver också skicka in Försäkringskassans beslut och bedömning.
 
Senast ändrad:
Han ska ta tjänstledigt av hälsoskäl då får han ersättning från a-kassan. Lyckas inte kopiera in länken nu men googla på tjänstledighet av hälsoskäl eller gå in på samband A-kassa och kontakta dem angående det. Man behöver också skicka in Försäkringskassans beslut och bedömning.

Det är precis det som arbetsgivaren endast ger honom om han i samband med påskrivandet av tjänsteledigheten säger upp sig om tre månader (alltså tjänstledigt i tre månader och därefter uppsägning). Säger han upp sig själv får han karens ifrån a-kassan. AG vägrar att säga upp honom trots att de inte kan erbjuda honom ett jobb han kan utföra.
 
Det är precis det som arbetsgivaren endast ger honom om han i samband med påskrivandet av tjänsteledigheten säger upp sig om tre månader (alltså tjänstledigt i tre månader och därefter uppsägning). Säger han upp sig själv får han karens ifrån a-kassan. AG vägrar att säga upp honom trots att de inte kan erbjuda honom ett jobb han kan utföra.
Pressa på att då få avgångsvederlag, bra buffert vid studier.
 
Det är precis det som arbetsgivaren endast ger honom om han i samband med påskrivandet av tjänsteledigheten säger upp sig om tre månader (alltså tjänstledigt i tre månader och därefter uppsägning). Säger han upp sig själv får han karens ifrån a-kassan. AG vägrar att säga upp honom trots att de inte kan erbjuda honom ett jobb han kan utföra.
Vilken dryg ag.. men kan läkarna fortsätta sjukskriva honom? Då slipper han iaf gå dit (vilket han absolut inte ska göra om han får panik av att vara där!) och ni får lite tid på er i alla fall.
 
Pressa på att då få avgångsvederlag, bra buffert vid studier.
Gissa anledningen till att de inte vill säga upp honom? ;) De kan inte säga upp honom utan förhandling med facket...

Vilken dryg ag.. men kan läkarna fortsätta sjukskriva honom? Då slipper han iaf gå dit (vilket han absolut inte ska göra om han får panik av att vara där!) och ni får lite tid på er i alla fall.
AG tänker inte på något annat än sig själva och sin vinstutdelning, min sambo är inte den enda som fått problem pga dem...
Han är sjukskriven februari ut tack och lov. Läkaren är helt med på att han absolut inte ska tillbaka till den arbetsplatsen.
 
Gissa anledningen till att de inte vill säga upp honom? ;) De kan inte säga upp honom utan förhandling med facket...


AG tänker inte på något annat än sig själva och sin vinstutdelning, min sambo är inte den enda som fått problem pga dem...
Han är sjukskriven februari ut tack och lov. Läkaren är helt med på att han absolut inte ska tillbaka till den arbetsplatsen.
Vad skönt att ni har läkaren på er sida! :heart
 
Vi ska ringa kommunen imorgon och se om det finns någon möjlighet att få gå utbildningen. Alt. om vi kan betala den själva men den är ju inte gratis... Kursstart på måndag så det är lite halvbråttom, även om de som håller i den sa att det var ok om det inte skulle vara klart tills dess.
Utbildningen går via lärcentrum vet inte om det är liknande komvux? Den är i alla fall CSN berättigad så skulle han kunna komma in skulle det lösa alla våra problem.

Handläggaren på AF har visat sig vara riktigt värdelös, vet inte om det finns möjlighet att byta... :(
Det ska gå att byta handläggare på AF.

Ring och kolla med kommunen, kanske går det att kompromissa eller hitta en lösning. Frågan är alltid fri, det värsta som kan hända är väl ett nej.
 
Det är det läkaren är fantastisk! :love: Han gör allt han kan men det hjälper inte långt när fk ändå säger nej...
Jo, jag vet. Allt rasar när FK bråkar! Jag valde ju som sagt att vara sjukskriven utan hjälp från FK, dock förlorar man ju sin SGI, men jag hade inget val, för jag kunde inte arbeta. Jag håller tummarna för er!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 503
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 227
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp