Bukefalos 28 år!

När flyttar hankatterna hemifrån??

Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Var exakt har jag skrivit att jag inte tar hand om djur? Att dom inte får kärlek? Att jag tycker dom är rent igenom jobbiga (ja, när dom pinkar!) och att jag önskar att dom blir strykarkatter som självdör i skogen? Tydligen har man framståt som en massproducent av strykarkatter också, hmm...inte en enda har blivit strykarkatt utan de vi fått är "lyckliga" lägenhetskatter idag. Var står det att alla mina djur släpps vind för våg??

ingenstans, ni gör en höna av en fjäder.
Katterna i trakten är runda och feta, äter dom inte mat hos Ada gör dom det hos Beda. Jag vet precis vad hankatterna hör hus som är hos mig halva året runt och matfriar. För så är det, dom flyttar runt. ibland är mina hos en annan granne och hans är hos mig, inte konstigt alls. Det har inte dött en katt här ute på det sättet ni säger på många många år. så många är dom inte att man inte har koll på dom.

Vi hade en hona under flera år som beslöt sig för att flytta när hennes dotter tog för stor plats, hon bor numera hos en annan granne och är fullkomligt lycklig med det. Att honor flyttar vet jag, men att hanar skulle flytta bara för att de blev könsmogna hade jag ingen aning om förrän flera sa det till mig, därför frågade jag "förhoppningsivs erfarna" människor här... men jesus vilket misstag. Det gick tydligen ut på att slänga smuts och leta fel istället för att ge raka svar på en enkel fråga....
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Men det lät lite som om du var trött på dem och undrade när de skulle ge sig iväg (som du hört att hankatter brukar)..

Om man kastrerar hankatter när de är dryga halvåret så slipper man att de kissar och markerar. Och dessutom så slipper man att de betäcker andras okastrerade honor också, och sköter på så sätt sin del i att minska antalet katter. (ja, det finns för många oplanerade)
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

De hanar vi haft bor som sagt i lägenheter idag (har kontakt med alla då dom gått till bekantas bekanta), ett par är kastrerade och några inte. Jag vet bara att de två som är kastrerade är osannolikt feta och en har diabetes.
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Jag har två kastrerade kattkillar som är smala, vältränade och friska (utekatter).
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Och de där två du vill ska flytta hemifrån - de är förstås kastrerade så att de inte springer runt på bygden och tillverkar kattungar som du inte har en aning om vart de tar vägen?

Det är ditt ansvar som hankattägare att hålla dem kastrerade - precis som det är honkattägares ansvar att hålla sina katter kastrerade.
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Du försvarar dig hejvilt.
Missuppfattar jag det hela eller VILL du att dina hankatter ska "flytta hemifrån" av sig själva? :confused:

Vad menar du med "flytta hemifrån"?

Om du menar så som jag (och alla andra) tror - är det så konstigt att folk reagerar?

Du får gärna förtydliga lite mer, jag undrar bara om du menar så som du får det att låta... :crazy:
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Ja det funderade jag också på.....
Men Hailey...du tycker det är jobbigt när dom "pinkar"....vad tror du inte dina grannar tycker då...det är ju inte ens deras katter....hankatts pink är nog bland det vidrigaste som finns....
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Om pinkandet är det jobbiga - så kastrera!

Jag har en kastrerad hanne som är utekatt på dagarna, och visst är han en maffig kille, men inte fet längre, sedan han fick börja gå ut. Om en innekatt blir fet är det ägarens ansvar, oavsett om den är kastrerad eller ej. För en utekatt reglerar det sig lite av sig själv... Om katten blir fet orkar den inte jaga, och då får den bara i sig den mat du mäter upp och går ner i vikt. Min kille väger visserligen en hel del, men det är mest muskler. Han är vackraste katten på bygden! (Jag är ju jätte-opartisk :angel: )

Du har planerat att kastrera din hona - jättebra! Det kommer också att minska antalet friarkatter hos dig om våren. Om du dessutom kastrerar hannarna samtidigt så har du tre katter som kan lägga sin energi på jakt, med minskad skaderisk pga slagsmål, och minskad stank från pinkeriet. Alla tjänar på det!

Lycka till med den kommande kullen!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Men vem ska ta hand om dem när de flyttar, hade du tänkt dig? Vart ska de flytta? Eller tror du att de kan klara sig själva???

Om du är trött på att de kissar överallt så kastrera dem. Då gör du ju dessutom en god gärning mot traktens honkattägare, som har två hankatter färre som springer efter deras honkatter.
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Tassetass skrev:
Jag har två kastrerade kattkillar som är smala, vältränade och friska (utekatter).

Jag också, fast stryk det där med smala :crazy: ... min äldsta håller på att banta och han har faktiskt gått ned nått hekto :idea:
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

mina hankatter (kastrerade) har aldrig blivit feta, men dom går ju ut o in som dom själva vill...mina kastrerade honor SER feta ut , men det är mest löst skinn och så är dom gamla som gatan (15 o 16 år)
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Löst skinn har min yngsta, en stor påse under magen :crazy: Den kom efter kastreringen -den äldsta bodde inne först efter han blivit kastrerad, det är bara ett år som de fått vara ute -och så länge de var vinter och han hade vinterpäls och var ute satt jag inte honom på någon diet.
Men nu när han tappat pälsen ser man att han har en ganska stor mage :crazy: Så jag har dragit in lite på maten, men bara ytterst lite (han åt lite i överkant förut :smirk: )
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Ja fy f-n vi har en granne med en okastrerad hankatt, det luktar kattpiss av snart sagt ALLT och jag blir snart galen...

martha skrev:
Ja det funderade jag också på.....
Men Hailey...du tycker det är jobbigt när dom "pinkar"....vad tror du inte dina grannar tycker då...det är ju inte ens deras katter....hankatts pink är nog bland det vidrigaste som finns....
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

Då får de väl se till att fodra dem annorlunda och se till att de rör på sig så blir de inte så feta.

Vi har 2 kastrater och båda är i utmärkt hull, och de är innekatter.
 
Sv: När flyttar hankatterna hemifrån??

HalyBailey skrev:
tack, det tolkar jag som ett konkret svar, allt annat snack med misskötsel kan ni ta och gräva ner någonstans för dom mår prima. Men då många många många av mina grannars katter sticker när de har blivit några undrar, undrade jag om någon här hade de likadant med stallkatterna, dvs att dom inte rotar sig utan drar när de blir könsmogna.

Nog för att kattmänniskor är ett eget släkte, men detta var ju sorgligt. Lägg ner eller skit i och svara.... :mad:

Vad är det för skitsnack? Prima kanske de mår idag, men de mår inte prima när du puttas ut i skogen och ska klara den hårda vintern på egen hand. Avliva katterna. Allt annat ÄR djurplågeri enligt mig. Ta ansvar för det du ställt till med. Att katterna "flyttar hemifrån" gläder bara dig som slipper se dem. Katterna svälter till döds. Tycker man det är bra är man definitivt ingen djurmänniska. Bedrövlig inställning! :mad:

/snurpe
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag behöver hjälp. Min honkatt har fått sin FÖRSTA kull för två veckor sedan. Två söta och friska ungar. Efter första veckan har...
Svar
3
· Visningar
1 071
Övr. Katt Hej! Ganska nyligen köpte vi en Neva hona som har fått någon kull tidigare. Vi har alltid drömt om att få kattungar och nu kommer det...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: MissFideli
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 730
Senast: martha
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 083
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp