När kan jag ta fram julgranen!!

Vår utegran, vi har en äkta i en stor kruka, står framme året om ^^ men sin plats vid entreen och sin ljusslinga får den 1 december i år tror jag 🎄⭐👌 (är löjligt exalterad över att ha använt årets första julemoji 😄)
 
Jag har en granne som plockade fram adventsljusstaken nu i veckan, det gör mig glad 😄 så jag säger bara kör!

Min fejkgran packas upp runt första advent, ibland några dagar i förväg.
 
När kan jag tidigast ta fram granen jag har på balkongen??
Vill ju nu!
Men då får väl grannarna tokspel.
Jag har en plastgran med färgglada lampor.
Blir glad när jag ser den.
Hjälp!!
1500 på julafton kan den tändas, men sättas fram och pyntas dagen innan.

Fattar inte att folk i dag är så otåliga så att de förstör alla gamla traditioner.
Både Julmust och glögg finns redan butikerna (just saying)
 
1500 på julafton kan den tändas, men sättas fram och pyntas dagen innan.

Fattar inte att folk i dag är så otåliga så att de förstör alla gamla traditioner.
Både Julmust och glögg finns redan butikerna (just saying)
Alltså med tanke på att jag slänger ut julgranen rätt tidigt så vill jag ju njuta av den en stund
 
Någon dag innan julafton. Helst ska den sättas upp och kläs på kvällen den 23.

Det gjorde vi alltid nar vi bodde i Sverige men jag vill helst ta ner alltihop innan nyar ... sa numera aker hela juldecorationerna upp vid forsta December.

När kan jag tidigast ta fram granen jag har på balkongen??
Vill ju nu!
Men då får väl grannarna tokspel.
Jag har en plastgran med färgglada lampor.
Blir glad när jag ser den.
Hjälp!!

Har kan man inte plocka fram julen fore December. Nu i Oktober ar det Halloween decorationer som galler, i November ar det Thanksgiving, och Julen aker oftast fram innan Thanksgiving helgen ar over. Thanksgiving ar den 4:de Torsdagen i November sa den helgen brukar vara aldeles valdsam vad det galler juldecorationer.
 
Jag har anammat både höstbelysning och halloweenpynt för att få igång mer ljus när det blir mörkt ute. Om man blir gladare av julpynt - vem ska döma en för det?

Själv börjar jag julpynta 1/12 eller första advent, beroende på vilket som kommer först. Granen klär jag när allt annat är klart inför jul, brukar bli någon gång runt den 20:e. Vill ju hinna se den innan jag åker bort över julhelgen...
 
Tja min frisör kallar ljusslingor och stjärnor för säsongsbelysning. Då kan man börja tidigt!

En i kvarteret hängde upp första slingan i måndags.

Jag/vi brukar vänta åtminstone till första advent med julpynt, sen kommer pyntet successivt fram.
 
Jag brukar ge mig själv tillåtelse att starta julen 1 december! Älskar den, men när jag startat tidigare än så hinner jag tröttna innan det faktiskt hinner bli jul :p

Men jag säger som andra, you do you! Förstår inte varför andra måste störa sig på oss som drar igång tidigt, låt oss vara glada ifred! Jag skulle tycka att det vore jättetrist om årets härligaste högtid bara fick ske några dagar resten av vintern ska liksom vara ett deppigt mörker av absolut inget skäl alls. Adventsljusstakar, ljusslingor ink. de på granar behövs verkligen när det är som mörkast!
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 660
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 491
Senast: Lobelia
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Kultur Nu börjar äntligen årets Så mycket bättre! Här kan vi diskutera avsnitten! Själv tjuvkikar jag på kvällens avsnitt nu men vi kan väl...
2
Svar
21
· Visningar
1 452
Senast: zaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp